سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که بى محابا به مردمان آن گوید که نخواهند ، در باره‏اش آن گویند که ندانند . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :15
بازدید دیروز :1
کل بازدید :80623
تعداد کل یاداشته ها : 131
103/2/1
5:22 ع
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
جانم فدای حضرت سید علی[48]
دوستای زیادی دارم همشون گلن نمی دونم من وسط این گلا چکار میکنم این وبلاگو درستش کردم مطالبی که خوشم اومد میزارم توش اگه دوست داشتید بخونید و اگه لطف کنید نظر بدید خوشحال میشم . ممنونم

خبر مایه

یکی از مهمترین شیوه های مقابله با نظام سلطه ، ایجاد روحیه مقاومت ، تسلیم ناپذیری و گسترش بصیرت و آگاهی ملت علیه استکبار است.

 

 

%d8%a7%d8%b3%d8%aa%da%a9%d8%a8%d8%a7%d8%b1-%d8%b3%d8%aa%db%8c%d8%b2%db%8c

 

به گزارش پایگاه خبری زنان استان هرمزگان ؛ از دیگر ظرفیت ها و توانمندی های انقلاب و نظام اسلامی ایران ، توسعه و تثبیت فرهنگ استکبار ستیزی و تکلیف گرایی است . در حقیقت شعارها ، اصول و جهت گیری ها و روح حاکم بر انقلاب اسلامی که همان قدرت نرم جمهوری اسلامی است ، در نمادها و مصادیقی چون استکبار ستیزی ، تکلیف گرایی ، استقلال تجلی یافته است .

این شعارها و اصول که بر خاسته از درون مایه های قرآنی و فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) است ، توسط حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی به گفتمانی غالب که بر خاسته از فطرت الهی مردم متدین ایران بوده و به ادبیاتی رایج نه تنها در ایران بلکه در فضای بین الاذهانی توده های حق طلب منطقه و جهان تبدیل گردیده است .

استکبار ستیزی : استکبار ستیزی از اصول بنیادین و محکمات انتقلاب اسلامی است که اما م خمینی (ره) توانست با شکل دهی یک فضای گفتمانی که تبدیل به یک فرا گفتمان شده ، زمینه ساز بسیج افکار عمومی و خیزش توده های مستضعف علیه جهان استکباری غرب گردد . در طول بیش از  سه دهه حیات پر برکت نظام جمهوری اسلامی و در دهه دوران شکل گیری انقلاب اسلامی در ایران ، تعابیر و مفاهیم دو گانه ” مستکبرین و مستضعفین ” و یا جبهه استکبار و استضعاف ” فضای گفتمانی انقلاب ایران مشحون از این ادبیات بوده است .

حضرت امام (ره )  از آغاز نهضت ، مبارزه با استکبار جهانی را در راس آرمانها و شعارهای خود قرار داده و در همین راستا افشاگری بی نظیر حضرت امام (ره) علیه آمریکا د ر 4 آبان 43 که فرمودند : آمریکا از انگلیس بدتر و انگلیس از آمریکا بدتر ، شوروی از هر دو بدتر ، همه از هم بدتر  و یا فرمودند : تمام گرفتاری های ما از این آمریکاست . منجر به تبعید امام به ترکیه گردید و این ادبیات تا پیروزی انقلاب اسلامی نیز مستمرا تداوم یافت .

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ، فضای فرهنگ ضد استکباری انقلاب اسلامی با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام در 13 آبان 1358 تشدید و تقویت گردید . آشکار شدن خصومت های آمریکا با انقلاب اسلامی در حوادثی چون غائله آفرینی گروهک های ضد انقلاب  در جنگ داخلی ، حمایت مستقیم از صدام در جنگ تحمیلی ، طراحی های کودتا های گوناگون ، سرنگونی هواپیمای مسافربری ایرباس و دهها توطئه سیاسی ، امنیتی ، اقتصادی و فرهنگی علیه جمهوری اسلامی ایران باعث گردید روز 13 آبان به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در مجلس سوم در عصر حضرت امام (ره) نامگذاری گردد. تا همواره دشمنی های آمریکا و قدرت های استکباری غرب در افکار عمومی احیاء و برجسته گردد.

در ادبیات سیاسی به جای مانده از حضرت امام (ره) درباره آمریکا ، واژه ها گویای دشمنی دیرینه و خصومت پایدار استکبار با نظام  جمهوری اسلامی است . در کلام ایشان واژه هایی چون : جنایتکار ، شیطان بزرگ ، مجرم دست اول ، فاسد متجاوز ، دشمن اسلام ، تروریست پرور ، طبل تو خالی ، دولت جبار ، سرچشمه تروریست ، ام الفساد قرن ، دشمن شماره یک مردم محروم و مستضعف جهان به وفور یافت می شود . در سالیان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تاکید داشته اند که دشمن اصلی انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران ، نظام استکبار جهانی است که در راس آن آمریکای جنایتکار قرار دارد .

در این میان راه مقابله با سیاستهای تجاوز طلبانه استکبار جهانی و خنثی نمودن آن علیه جمهوری اسلامی همواره مورد توجه بنیا نگذار نظام اسلامی قرار داشته و ایشان به موارد متعددی اشاره نموده اند :

1/ عدم همکاری با بازیگران نظام سلطه : یکی از شیوه های مقابله با سلطه گری از دیدگاه امام ، عدم برقراری روابط سیاسی ، تجاری و اقتصادی است که از ابتدای مبارزه آن را تحریم نمودند . چنانچه ایشان خرید کالای آمریکایی در سفر حج و حجاز را مخالف اسلام دانسته و حکم به احتراز آن داشته اند .

2/ تلاش فرهنگی : یکی از شیوه های بر جسته حضرت امام در مبارزه با نظام سلطه افشا گری علیه ماهیت نظام سلطه با شیوه های فرهنگی است . ایشان در مقطع قبل از انقلاب به جوانان توصیه فرمودند : بر شما جوانان ارزنده اسلام لازم است که ملت ها را آگاه سازید و نقشه های شوم و خانمان سوز استعمارگران را برملا نمائید .

3/ تشکیل قطب سیاسی متحد اسلامی – انسانی با محوریت ایران : تشکیل قطب های منطقه ای و بین المللی از کشورهای اسلامی و مسلماناندنیا از دیگر راه حل های ایستادگی در مقابل نظام سلطه است که امام در پیام به حجاج اعلام نمودند : من به صراحت اعلام می کنم که جمهوری اسلامی ایران با تمام وجود برای احیای هویت اسلامی مسلمانان در سراسر جهان سرمایه گذاری می کند و دلیل هم ندارد که مسلمانان جهان را به پیروی از اصول تصاحب قدرت در جهان دعوت نکند .

4/ تلاش برای ایجاد دولت اسلامی : از نگاه حضرت امام (ره) یکی از دلایل آسیب پذیری و سلطه پذیری ، نبود دولت های اسلامی و ایستادگی آنان در موجهه با نظام سلطه است .

5/ ساده زیستی و پرهیز از تجملات : ایستادگی در مقابل نظام سلطه با اشرافی گری و دنیا گرایی میسر نیست . راه مقابله با نظام سلطه ساده زیستی و پرهیز از تجملات است ، در این باره امام می فرماید : اگر بخواهید بی خوف و هراس در مقابل باطل بایستید خود را به ساده زیستی عادت دهید .

 

از نگاه رهبری ؛ یکی از مهمترین شیوه های مقابله با نظام سلطه ، ایجاد روحیه مقاومت ، تسلیم ناپذیری و گسترش بصیرت و آگاهی ملت علیه استکبار است . ایشانمی فرمایند : هر دولتی که حاضر شد در مقابل خواست دستگاه یکپارچه سلطه جهانی تسلیم شود ، بیش از گذشته محکوم به ضعف و ذلت و تحت سلطه قرار گرفتن و هضم شدن شخصیت خواهد شد .

انسجام اسلامی و ملی در دو سطح جهانی و ملی و فائق آمدن بر اختلافات قومی ، جناحی در بعد داخلی و نیز اختلافات مذهبی و در بعد خارجی از عوامل اصل توفیق مقابله با نظام استکباری است ایشان تاکید دارند : دشمن امیدوار است تا از طریق ایجاد دو دستگی و اختلاف در میان ما نفوذ کند حفظ وحدت را اصل قرار دهیم و حفظ وحدت واجب خواهد بود .

بنا براین توجه به مختصات دو جبهه اسلام و جبهه استکبار ، نشان از آن است که جبهه استکبار در حال فروپاشی است ، همانند خانه عنکبوت ، ساختار این جبهه بسیار سست و لرزان و از بین رفتنی است و از سوی دیگر جبهه اسلام و انقلاب اسلامی در حال صعود و توسعه و یادگیری در سراسر جهان است که روز به روز بر اقتدار و عظمت آن افزوده می گردد و وعده الهی وراثت زمین به صالحان به پایان تاریخ حکومت عدالت گستر مهدوی منتهی خواهد شد.

 

 

انتهای خبر /

 

 

 

منبع : کتاب بصیرت پاسداری


95/8/2::: 2:59 ع
نظر()
  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ kf,n
+ کسی نبود کتاب رفتار و روابط انسانی در سازمان های آموزشی هزاره سوم
+ سلام بچه ها من یه کتاب می خوام

استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

کد حباب و قلب

دریافت کد :: صدایاب