سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند سبحان، کسی را که صاف و بی آلایش، آسان گیر و در راه باشد، دوست دارد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :8
بازدید دیروز :9
کل بازدید :80539
تعداد کل یاداشته ها : 131
103/1/10
6:21 ع
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
جانم فدای حضرت سید علی[48]
دوستای زیادی دارم همشون گلن نمی دونم من وسط این گلا چکار میکنم این وبلاگو درستش کردم مطالبی که خوشم اومد میزارم توش اگه دوست داشتید بخونید و اگه لطف کنید نظر بدید خوشحال میشم . ممنونم

خبر مایه

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ استان هرمزگان با وجود کرانه های نیلگون خلیج فارس وموقعیت منحصر به فرد اقتصادی و نیز وجود آثار تاریخی و مناطق آزاد  هرساله و در اکثر ماههای سال میزبان مسافران زیادی از نقاط مختلف ایران زمین و حتی گردشگران و تجار خارجی است این استان به دلیل  منطقه ویژه اقتصادی و تبادلات تجاری شاهد حضور چشم گیر مهمانان و گردشگرانی می باشد که علاوه بر نقش بسزای آنان در فعالیت های اقتصادی تاثیر گسترده ای نیز در انتقال فرهنگ و سنن دارند.

 

با توجه به اینکه مردم جنوب کشور به مهمان نوازی و خون گرمی شهره هستند و پذیرای همه اقشار جامعه در استان خود می باشند باعث شده است در سال های اخیر با موج بی حجابی یا بدحجابی در استان خود را شاهد باشند به گونه ای که این معضل فرهنگی برای تمامی ساکنین آن مناطق رنج آور است و عدم سنخیت حجاب زنان ومردان مهمان با اهالی این منطقه موجی از نگرانی را برای ساکنین در سراسر استان هرمزگان بوجود آورده است.

 

در چند سال اخیر به دلیل بی توجهی به حوزه فرهنگ، خصوصاً در زمینه عفاف و حجاب و همچنین مشخص نبودن متولی این امر و در نتیجه رها کردن این بخش، شاهد هنجارشکنی های بی شماری در سواحل دریا بوده ایم که هر بار مسئولان با فرافکنی و متهم کردن یکدیگر موجبات بدتر شدن امر را فراهم می کنند.

 

پیش از این در سواحل بندرعباس و جزیره قشم صحنه بدحجابی به کشف حجاب رسیده بود که شایسته استانی با بیشینه تاریخی و فرهنگ جامعه اسلامی سازگاری ندارد با همه تبعات منفی موج بی حجابی در استان با گذشت زمان پای این سونامی ضد فرهنگی در اثر تهاجم فرهنگی غرب  وغفلت افراد جامعه به سواحل سایر شهرستان های هرمزگان از جمله پارسیان نیز رسیده است مسئولان نباید این اجازه را به اینگونه افراد دهند که این مناطق بکر توریستی شهرستان را منطقه امنی برای ترویج بی بندوباری و فساد خود کنند.

 

اسکان مختلط تور گردشگری در پارسیان

ح.پ یکی از شهروندن پارسیانی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ با اشاره به وضع نامناسب پوشش در ساحل این شهرستان گفت: تور گردشگری شیراز به همراه یک سرپرست با 3 دستگاه اتوبوس به این شهرستان سفر کردند و این سرپرست تمامی امکانات و نیز یک باب خانه کوچک در کنار ساحل را برای آنها فراهم کرده بود.

 

 

وی با بیان اینکه همه مسافران این سه دستگاه اتوبوس شامل زن و مرد در یک خانه کوچک به صورت مختلط اسکان داده شده بودند، اظهار کرد: نه تنها در حانه بلکه در ساحل پارسیان بساط مشروب خواری به راه انداخته بودند و حتی بافی مانده مشروبات خود را بر روی آتیشی که در کنار ساحل روشن کرده بودند می ریختند.

 

این شهروند پارسیانی یادآور شد: دفعه اول این تور گردشگری فقط با یک دستگاه اتوبوس به این شهرستان سفر کرده بودند و پس از اینکه اطمینان پیدا کرده بودند ساحل امنی برای برپایی بساط عیش و نوش است این دفعه در قالب سه دستگاه اتوبوس وارد این شهرستان شدند.

 

وی تصریح کرد: این مسافران دوربین عکاسی زیردریایی با خود بهمراه داشتند که هنگام شنای مختلط برای دیدن اجسام زیرآب از آن استفاده می کردند که در واقع ساحل پارسیان را با سواحل کشورهای غربی اشتباه گرفته بودند و انگار شرم و حیایی از انجام این کارها نداشتند.

 

گردشگران ایرانی را با تورهای گردشگری خارجی اشتباه گرفتم

 

ر.د یکی دیگر از شهروندان پارسیانی گفت: وقتی در کنار ساحل این مسافران دیدم فکر کردم که گردشگران خارجی هستند چون نه تنها هیچ گونه حجابی نداشتند بلکه تمامی زنان و مردان دستشان  در دست یکدیگر بود و حتی به شنای مختلط پرداختند.

 

وی افزود: باد دین وضع حجاب آنها به شدت تعجب کرده بودم چون نه لباس درستی به تن داشتند و نه زنان روسری بر روی سر خود انداخته بودند همچنین سگ بهمراه خود داشتند و درکنار ساحل در ملا عام مشروب می نوشیدند.

 

این شهروند پارسیانی بیان کرد: حداقل از مشئولان توقع داشتیم هنگام دیدن این صحنه ها با آنها برخورد می کردند نه اینکه هرهفته شاهد ورود تورهای گردشگری باشیم که وضعیت بی حجابی در جامعه را بیشتر کنند.

 

با توجه به اعتراضات متعدد مردم برای وضعیت نامناسب شئونات اخلاقی و حجاب در ساحل این شهرستان از سوی عده ای که در قالب تورهای گردشگری از استان همجوار حضور می یابند، برای این شرایط ناگوار باید فکری کرد و مسئولان و دستگاه‌های مربوطه برای رعایت شعائر دینی احساس مسؤولیت کرده و برای برخورد با ظواهر و اقدامات هتاکانه و بدحجابی مفرط و اختلاط بی رویه زن و مرد در دریا اقدام همه‌جانبه تدارک بینند.

 

قسمت بد ماجرا اینجاست که به خاطر ضعف و خلاهای قانونی و ناتوانی دستگاه های متولی و حضور کمرنگ پلیس در برخی از سواحل شهرستان،هیچ گونه نظارتی بر تورهای گردشگری وجود ندارد و آنها آزادانه به کشف حجاب و دیگر اقدامات ضد فرهنگی می پردازند.

 

آنچه مشاهده می کنید اوج وقاحت و بی شرمی کسانی است که به عمد و با بی احترامی به قوانین اسلامی کشور و حقوق مردم  اقدام به کشف حجاب نمودند.

 

 

انتهای پیام/


95/10/14::: 3:6 ع
نظر()
  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ kf,n
+ کسی نبود کتاب رفتار و روابط انسانی در سازمان های آموزشی هزاره سوم
+ سلام بچه ها من یه کتاب می خوام

استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

کد حباب و قلب

دریافت کد :: صدایاب