سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و آن حضرت را از فرموده رسول ( ص ) پرسیدند « پیرى را با خضاب بپوشانید و خود را همانند یهود مگردانید » گفت : ] او که درود خدا بر وى باد چنین فرمود : و شمار مرد دین اندک بود . اما اکنون که میدان اسلام فراخ گردیده و دعوت آن به همه جا رسیده ، هر کس آن کند که خواهد . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :2
کل بازدید :80630
تعداد کل یاداشته ها : 131
103/2/4
10:4 ص
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
جانم فدای حضرت سید علی[48]
دوستای زیادی دارم همشون گلن نمی دونم من وسط این گلا چکار میکنم این وبلاگو درستش کردم مطالبی که خوشم اومد میزارم توش اگه دوست داشتید بخونید و اگه لطف کنید نظر بدید خوشحال میشم . ممنونم

خبر مایه

هر چی بنده بد باشه ، تو زود ازش راضی می شی

نمیخوای میون مردم بشه رسوا آ خدا

 

من می خوام غیر خودت به هیچ کسی رو نندازم

دستامو دراز کنم پیش تو تنها خدا

 

یا زهرا (س)


  
  

بهترین وسیله برای جلوگیری از اختلافات خانوادگی و طلاق رعایت ارزش های اخلاقی است .

 

ازدواجج

به گزارش سوریاس ؛ اسلام در جهت تحقق اهداف ازدواج و تحکیم بنیاد خانواده ، بر دو امر تاکید دارد : یکی ایمان و دیگری اخلاق و به کسانی که قصد ازدواج دارند توصیه می کند که دین و اخلق همسر خود را منظور بدارید .
مردی به خدمت رسول خدا صلی الله علیه و آله آمد و در امر ازدواج با او مشورت نمود ، آن حضرت فرمود : با زنان دیندار ازدواج کن تا خیر فراوانی نصیب تو شود .
علی بن موسی الرضا علیه السلام فرمود: سودی بهتر از زن صالح و شایسته نصیب انسان نمی شود ، زنی که شوهرش را خشنود می سازد و در غیاب او ، از خودش و زندگی شوهرش نگهداری می کند .
پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله فرمود : اگر کسی از دختر شما خواستگاری کرد و دین و اخلاقش را پسندید ، با او وصلت ایجاد کنید وگرنه فتنه و فساد بزرگی در زمین به وجود می آید .
برای حسن رابطه بین زن و شوهر و بقاء و استحکام بنیاد خانواده و برای جلوگیری از اختلافات خانوادگی و وقوع طلاق بهترین وسیله رعایت ارزش های اخلاقی است و در این رابطه توصیه های فراوانی شده است .
اسلام ، ازدواج را پیمانی مقدس می داند که بین زن و مرد ، به اعتبار این که دو انسان هستند بسته می شود و مهمترین هدفش ، تامین نیازهای انسانی ، آرامش و سکون و انس زن و مرد به یکدیگر است ؛ حتی تولید و پرورش فرزندان را نیز در راه تامین هدف عالی انسانی محسوب می دارد .
قرآن کریم در این رابطه می گوید : و از نشانه های خداست که برای شما از جنس خودتان همسرانی بیافرید تا با تمایل به سوی آنان آرامش بیابید و در میان شما محبت و دلسوزی قرار داد همانا که در این موضوع برای اندیشمندان نشانه هایی است . روم /21
در آیه مذکور ، انس و آرامش خانوادگی به عنوان ثمره ازدواج معرفی شده است ، در پیمان مقدس ازدواج ، زن و مرد با تمام وجود به سوی یکدیگر جذب و با هم متحد و یک دل می شوند و در تمام ابعاد زندگی در خدمت یکدیگر قرار می گیرند ، مانوس ، همفکر و هم راز و یک هدف می شوند .
در آیه مذکور ، زندگی خانوادگی بر دو پایه نیرومند مودت و رحمت استوار گشته است ، یکی از پایه های ازدواج ، مودت و علاقه زن و شوهر نسبت به یکدیگر است . زن و شوهر خوبی ها و نقاط مثبت یکدیگر را مورد توجه قرار می دهند و از صمیم قلب یکدیگر را دوست می دارند . هریک از آنان دیگری را نعمتی ارزشمند از جانب خدا و وسیله انس و الفت ، آرامش و دلگرمی و شریک زندگی می شمارد و از این نعمت بزرگ قدر دانی و سپاسگزاری می کند .
پایه دیگر ازدواج ، رحمت یعنی مهربانی و دلسوزی است ، هر گاه یکی از زوجین به نقصان و ضعف و نیازی در همسرش مواجه شد ، همدلانه فکر می کند او فکر کند که همسرش یک انسان است و انسان بی نقص نیست ، چنان که خود نیز بی عیب نمی باشد پس با نرمی و مدارا و از روی مهربانی و دلسوزی نقص او را در صورت امکان بر طرف می سازد و در صورت عدم امکان او را با همان حال می پذیرد ، نقصانش را ندیده می گیرد و به زندگی ادامه می دهد . لازمه رحمت و دلسوزی این است که چنانچه فرد خیر و صلاح خود را می خواهد در همه حال خواسته ها و تمایلات همسرش را منظور بدارد هر چه را برای خود می خواهد برای او نیز بخواهد و همواره به فکر تامین سعادت آسایش و آرامش او نیز باشد . قرآن مجید در این رابطه تعبیر بسیار جالبی دارد و زن و شوهر را چنین توصیف می کند : زنان برای شما لباس هستند وشما نیز برای آنان لباس هستید . بقره /187
لباس مجوع بدن انسان را با همه کمالات ، نواقص ، خوبی ها ، بدی ها و زیبایی ها و زشتی ها در بر می گیرد و از سرما و گرما و خطر حفظ می کند و بر زیبایی هایش می افزاید وعیوبش را می پوشاند . لباس نزدیکترین اشیاء نسبت به انسان است و از جمله نیازهای اولیه به شمار می رود زن و شوهر نیز نسبت به یکدیگر باید همانند لباس باشند همدیگر را با همه نواقص و کمالات بپذیرند و حافظ ونگهبان و آرامش بخش یکدیگر باشند بر زیبایی های هم بیفزایند و عیوب هم را بپوشانند و راز دار و محرم اسرار باشند .

 


  
  

 رمضانن

به گزارش پایگاه خبر ی زنان استان هرمزگان ؛ گلستان کلمات نورانی و عطر افشان اهل بیت علیه السلام سراسر پوشیده از گل هایی است که هر گردشگری را به وجد آورده و سرمست خویش می سازد ، خطبه روایت شده از وجود مقدس نبی اکرم صلی الله علیه واله در ماه شعبان و در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان است .

این خطبه بلند به واقع دستورالعمل جامع و کاملی است برای همه آنان که دغدغه بهره مندی هر چه فزون تر از این ماه بزرگ را در دل دارند ، حضرت زمینه های معرفتی لازم برای بهره گیری از این ماه نورانی را فراهم ساخته و به معرفی آن پرداخته اند .

چند ویژگی در توصیف ماه رمضان فرموده اند :

1 : با برکت و رحمت و آمرزش به سوی شما روی آورده است .

2 : بهترین ماه نزد خدا

3 : روزهایش بهترین روزها

4 : شب هایش بهترین شب ها

5 : ساعتش بهترین ساعات است .

در حقیقت این شیوه بیان توجه مخاطب را از مجموع ماه به لحظه لحظه آن جلب کرده و متذکر می شود که برای انسان های هشیار و زیرک ، جزء جزء دقایق و ثانیه های این ماه اهمیت ویژه ای دارند .

6 : به ضیافت الهی دعوت شده اید .

خداوند شما را از اهل کرامت خویش قرار داده و بزرگتان داشته است ؛ عظمت این دو تعبیر به قدری است که اگر آدمی از شدت شوق و سرور قالب تهی کند سزاوار است ، ما کجا و دعوت پروردگار کجا ؟! شایسته است به دقت در این کلام بیندیشیم و با خود مرور کنیم که خداوند ارحم الراحمین ما را همراه چه کسانی بدین ضیافت فراخوانده است ؟ به میهمانی بزرگی فرا خوانده شده ایم که صالحان و اولیای الهی نیز همراه ما هستند !!

نفس های شما در این ماه تسبیح الهی است و خواب شما در این ماه عبادت است ؛ عمل شما در این ماه مورد قبول درگاه الهی است و دعای شما در این ماه مستجاب است .

شما را به روزه داری این ماه و تلاوت قرآن در این ماه موفق بدارد ، نکته قابل توجه در این سفارش ، تاکید بر صدق نیت و دل پاک است که از مهم ترین زمینه ها و اسباب استجابت دعاها است .

با گرسنگی و تشنگی روزه داری ، از گرسنگی و تشنگی قیامت یاد کنید ، در آموزه های دینی مرگ و قیامت همچون غذایی که هر روز برای جسم آدمی ضروری است ، برای روح و دل انسان لازم شمرده شده است و آثار و برکات فراوانی برای آن بیان فرموده اند از جمله : دل کندن از دنیا ، قدر دانی از فرصت ها ، کوچک شدن سختی ها و مصیبت ها ، ایجاد تعادل روحی در شادی ها و غم ها و آمادگی برای زندگی جاوید

به مستمندان و بیچارگان صدقه دهید ، بزرگسالان را احترام کنید ، به کوچک تران ترحم کنید ، صله رحم داشته باشید : این دستورالعمل های اخیر حکایت از آن دارد که روزه داری و عبادات ماه مبارک رمضان تنها بعد شخصی و فردی ندارد ، بلکه سلوک الی الله و تقرب به ذات حق علاوه بر ابعاد فردی عمبق و گسترده در گرو رعایت جدی ابعاد اجتماعی و تنظیم صحیح روابط با دیگران است و سلوک بدون احساس دردمندی و توجه به نابسامانی های اجتماعی سلوکی ناتمام و ناقص و دور از سیره اهل بیت علیه السلام است .

زبان هایتان را مهار کنید ، از آنچه دیدنش حرام است چشم پوشید ، گوش هایتان را از شنیدن حرام باز دارید و به یتیمان مردم مهرورزی کنید تا پس از شما به یتیمانتان مهربانی شود .

در اوقات نماز دست به دعا بردارید ، چرا که این ساعات بهترین زمانی است که خداوند به دیده رحمت به بندگان خود می نگرد و نجوای آنان را پاسخ می دهد و دعوت ایشان را لبیک می گوید و خواسته های آن ها را برآورده می سازد .

 
  
  

اعتیاد به عنوان یکی از آسیب های خانوداه و جامعه است که مهم ترین عامل آن خانواده است یعنی فساد خانوادگی ، آلودگی والدین و فقر مادی و گاهی نیز رفاه اقتصادی خانواده در ایجاد اعتیاد اثر گذار می باشد .

 اعتیاد2

به گزارش پایگاه خبری زنان استان هرمزگان  سوریاس  ،اجتماع  خانه دوم انسان به حساب می آید و می توان در تربیت و ترقی او نقش داشته باشد و یکی از نیاز های مهم و لازم یک جوان و نوجوان داشتن دوست سالم و دلسوز است که عیب دوستش را در جلویش بیان کند ، در مشکلات او را یاری نماید وموفقیت دوستش را بطلبد و جوان باید در انتخاب دوست نهایت دقت را نمایید زیرا ممکن است بخش زیادی از وقت جوانان و نوجوانان ما با دوستان نااهل به لهو ولعب و رفیق بازی بگذرد که باعث رنجش خاطر و فروپاشی خانواده گردد.

تحقیقات انجام شده نشان می دهد آسیب هایی که امروزه از طریق دوستی های غیر متعارف متوجه فرزندان ، به ویژه نوجوانان و جوانان می گردد ، منجر به شیوع بزهکاری در زمینه های مختلف به خصوص فرار از خانه ( که بیشتر هم شامل دختران می شود ، و رو به فزونی است ) می گردد و توجه جدی خانواده ها را برای مبارزه با این آسیب فرهنگی می طلبد .

یکی از آسیب های اجتماعی که جوانان را تهدید می کند ، اعتیاد به مواد مخدر است . سازمان جهانی اعتیاد  را چنین تعریف می کند : حالت سرمستی مزمنی که بر اثر استفاده مکرر از مواد مخدر و محرک (طبیعی یا مصنوعی ) در فرد اختلال ایجاد می کند ، اعتیاد پدیده‌ای گسترده است و عوامل ریشه‌ای و بنیادی آنسالهاست که هنوز درمان نشده، هر زمانی که تک تک افراد جامعه از امور زندگی خود که رسیدن به اهداف طبیعی است، رضایت خاطر بیابند، کاهش تقاضا برای مصرف مواد مخدر نیز بوجود می‌آید.

امروزه اعتیاد به مواد مخدر به عنوان نوعی آسیب روانی و از اصلی ترین عوامل جرم زا از آسیب های جدی خانواده ها شناخته شده است ، انواع اعتیاده چه در الکل و چه در سایر مواد مخدر و محرک ها بسیار شبیه به هم هستند و بسیاری از مشکلات و بحران های خانوادگی ، اقتصادی و فرهنگی معلول این پدیده شوم و خطرناک است ، به گونه ای که بیشتر زندانیان کشور را متهمان و مجرمان مواد مخدر ؛ قاچاقچیان و معتادان تشکیل می دهند .

 متاسفانه در جامعه ما آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد بصورت ریشه‌ای حل نمی‌شود و تا وقتی که مصرف مواد مخدر وجود دارد، جرم و جنایت هم وجود دارد ما تصور می‌کنند که در مواقع نیاز و ضروری باید از نظر متخصصان و کارشناسان مربوطه بهره ببرند، در حالی که باید در همه ابعاد و همواره نسبت به هشدارهای آنان توجه و اقدامات پیشگیرانه و عملیاتی را درباره معضلات جامعه از جمله اعتیاد بکار گرفت برای مبارزه با مواد مخدر باید از توانمندی‌های نیروهای مردمی که شامل مسوولان آموزش و پرورش، فرهنگ، بهداشت، شهری و غیره است، استفاده کرد و تک تک آنان احساس مسوولیت کنند که اعتیاد به مواد مخدر در یک قدمی فرزندانشان است .

در حال حاضر با توجه به اینکه  24 سازمان و وزارت خانه عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر هستند که پیشگیری، درمان و ‏کاهش آسیب از مهمترین برنامه های این سازمان ها در مبارزه، صیانت و توانمند سازی جامعه است و نخستین برنامه پیشگیرانه ستاد مبارزه با موادمخدر در سال‌جاری آموزش و فرهنگ‌سازی در محیط‌های آموزشی است به راستی چرا باید ، 2.6 درصد (دو و شش دهم) دانشجویان به مواد مخدر اعتیاد دارند که 67 درصد ‏این دانشجویان معتاد، اعلام کرده‌اند مصرف مواد مخدر را پیش از ورود به دانشگاه و در دوره متوسطه تجربه کرده‌اند و ‏برخی نیز در دوران دانشگاه عنوان کرده‌اند.‏

آموزش سبک زندگی سالم در بین زوج های و جوانان در شرف ازدواج در دانشگاه‌ها و آموزش دانشجویان در دانشگاه‌ها و خانواده ها ، از راه های  پیشگیرانه در محیط‌های آموزشی می تواند باشد و می توان در عرصه‌های پیشگیری، اطلاع‌رسانی، درمان اعتیاد، توانمندسازی و کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد  به منظور ارتقا سطح آگاهی جوانان در جامعه و خانواده ها از اعتیاد جلوگیری کرد.

 

پایان /


95/3/9::: 4:2 ع
نظر()
  
  

جامعه منتظر ظهور مهدی علیه السلام ، جامعه ای پویا ، امیدوار ، بانشاط و بالنده است و دارای اهداف و افقهای روشن با آرمانهای شورانگیز و تحول آفرین است .

 

فرج

به گزارش پایگاه خبری زنان استان هرمزگان ، انسان منتظر کسی است که به طور جدی در صدد خود سازی و کسب آمادگی روحی و اخلاقی برای ظهور مصلح جهانی باشد ، چون برای تحقق بخشیدن به چنین اصلاح و انقلابی بزرگ ، مردانی خودساخته وشایسته ، مصمم ، نیرومند ، شکست ناپذیر و دارای فکر و اندیشه بلند و بینش عمیق لازم است به همین جهت انسان منتظر ، انسانی خود ساخته و وارسته است .

هر کس مشتاق آن است که از اصحاب حضرت قائم باشد ، باید روحیه انتظار را در خود پدید آورد و آن را تقویت کند و در حالی که به ظهور آن حضرت بیش از پیش چشم دوخته است ، اخلاق خود را اصلاح نماید و از امور بیهوده و گناهان و آنچه به او مربوط نیست دوری جوید و اخلاق نیک را برنامه خود قرار دهد و چنانچه در طی حرکت خود در مسیر از دنیا رفت و حضرت ولی عصر (عج) را ندید و آن حضرت پس از درگذشت او ظهور کرد ، پاداش او مانند کسی است که آن حضرت را درک کرده باشد پس ای معتقدان و شیفتگان آن حضرت که رحمت اللهی شما را فرا گرفته پس هم در تزکیه نفس خود بکوشید و هم حالت انتظار حقیقی را در خود ایجاد کنید .

در دعای عهد ، منتظر واقعی ، انسان خودساخته ای معزفی می شود که آماده همراهی با امام عصر علیه السلام است ،امام صادق علیه السلام فرمود : هر کس بخواهد در شمار منتظران حقیقی آن عدل منتظر در آید باید پارسایی پیشه کند و به مکارم اخلاق آراسته شود .

انتظار عامل امیدواری و تحول اجتماعی : انتظار سازنده و صحیح ، امید بخش و تحول آفرین در فرد و اجتماع است انتظار حقیقی که با اجرایی شدن الزامات یاد شده ، شکل می گیرد ، امید به آینده ای روشن و بانشاط و تحول آفرین را فرا روی منتظران قرار می دهد  و یکی از نتایج تلاش فکری مومن منتظر ، بصیرت ، آگاهی ، حقیقت بینی و مصون ماندن از انحرافات و باطل گرایی است .

انتظار در حقیقت دعوت به حماسه آفرینی و ظلم ستیزی است نه تسلیم و ایستایی ، مقابله با باطل ، ظلم ، بردگی و ذلت پس انتظار دعوت به حماسه و قیام و اقدام است ، اگر انسان منتظر آمدن شخصی است که برپا کننده عدالت در سطح کل جامعه و کره زمین است ، به این معنا است که انسان مومن منتظر به مساله عدالت و قسط ایمان دارد و هر شخصی که اعتقاد و ایمان به مساله ای دارد طبیعتا در مقابل آن احساس وظیفه کرده و التزام دارد و هرگز در برابر ظلم سر تسلیم فرود نمی آورد .

و مهم ترین عامل پایداری ، روح حماسی و تسلیم ناپذیری پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام در طول تاریخ و به ویژه امروز در عصر انقلاب اسلامی ایران در برابر استکبار جهانی آمریکا از همین فرهنگ بالنده انتظار مصلح عدل گستر و فرهنگ بالنده و حماسی عاشورای حسینی نشات گرفته است این حقیقتی است که حتی دشمنان شکست خورده مکتب تشیع و انقلاب اسلامی بر آمده از آن نیز به آن اعتراف کرده اند و بالندگی فرهنگ انتظار همچون فرهنگ بالندگی جهادی عاشورایی در عدل گستری و ظلم ستیزی مصلح جهانی اسلام نهفته است .

 

 

انتهای یاداشت /


  
  
<      1   2   3   4   5      >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ kf,n
+ کسی نبود کتاب رفتار و روابط انسانی در سازمان های آموزشی هزاره سوم
+ سلام بچه ها من یه کتاب می خوام

استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

کد حباب و قلب

دریافت کد :: صدایاب