سفارش تبلیغ
صبا ویژن
براى کسى که دو دیده‏اش بیناست ، بامداد ، روشن و هویداست . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :1
کل بازدید :80608
تعداد کل یاداشته ها : 131
103/2/1
12:45 ص
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
جانم فدای حضرت سید علی[48]
دوستای زیادی دارم همشون گلن نمی دونم من وسط این گلا چکار میکنم این وبلاگو درستش کردم مطالبی که خوشم اومد میزارم توش اگه دوست داشتید بخونید و اگه لطف کنید نظر بدید خوشحال میشم . ممنونم

خبر مایه

ارتباط مستقیمی میان خشونت در رسانه ها و خشونت در کودکان وجود دارد…

 

به گزارش پایگاه خبری زنان استان هرمزگان ، امروزه رایانه به عنوان یک ابزار پیشرفته گردآوری ، ذخیره سازی ، پردارش و بهره برداری از اطلاعات است و می تواند کار بری های مفید و سازنده داشته باشد که به داخل خانواده ها راه یافته است . چه بسیار خانواده هایی که از این وسیله برای انجام کارهای حرفه ای استفاده می کنند و از نرم افزار های مختلف در موضوعات آموزشی و سرگرمی های آموزنده و سود مند بهره مند می شوند و در جهت رشد و توسعه علمی ، اخلاقی و معنوی خود از این ابزار استفاده می نمایند .

امروزه خشونت نوجوانان در خانواده و اجتماع یکی از بزرگ ترین مشکلاتی است که دانشمندان و نهادهای اجتماعی با آن مواجه هستند برنامه های تلویزیونی ، فیلم ها ، سریال ها ، برخی از انواع موسیقی های مهیج و کاربرد نامحدود و کنترل نشده بازی های رایانه ای خشونت آمیز از جمله عوامل هستند که این مشکلات را به وجود می آورند .

گزارشی مبنی بر 30 سال تحقیق و بررسی به عمل آمده از چهار سازمان بهداشت ملی امریکا ، انجمن پزشکی امریکا ، آکادمی طب کودکان آمریکا ، انجمن روان پزشکی امریکا و آکادمی روان پزشکی کودکان و نوجوانان آمریکا اظهار می دارد که ارتباط مستقیمی میان خشونت در رسانه ها و خشونت در کودکان وجود دارد در این گزارش بر نقش برجسته بازی های رایانه ای و اینترنتی خشونت آمیز به عنوان شکلی از رسانه های جمعی الکترونیکی و نفوذ و تاثیر آن بر کودکان و نوجوانان تاکید شده است .

 

محققان بر این باورند که رایانه و بازی های رایانه در حال حاضر به بخشی از نسل جدیدی از این نوع بدل گشته است که همواره در حال رشد و ترقی می باشد اما آنچه نگران کننده است این است که کودکانی که سرگرم این نوع بازی ها می شوند زندگی عادی خود را از دست می دهند زندگی آنها رو به زوال و افول می گذارد و در نهایت به نوعی مرگ الکترونیکی ختم می شود این مرگ ، در واقعیت خود با درد فیزکی همراه نیست که بتوان آن را به وضوح احساس کرد ، بلکه بنا به نظر محققان این نوع مرگ های الکترونیکی مرگ هایی هستند که به طور غیر واقعی بر صفحات نمایشگرهای رایانه های خانگی به وقوع می پیوندد.

متاسفانه گسترش و پخش برنامه های فاسد از طریق ایجاد پایگاههای منحرف در اینترنت و این بازی ها که به تهیه و توزیع مطالب مبتذل و غیر اخلاقی می پردازد از جمله آسیب های دیگری است که در کمین خانواده ها نشسته است .

شبکه جهانی اینترنت حدودا  دارای بیش از هشت میلیون سایت مبتذل است که هر کدام از آنها بسان حلقه های یک زنجیره به هم پیوسته بازدید کننده های خود را در معرض انواع انحرافات اخلاقی قرار می دهند .

پایگاه هایی که به عرضه مطالب غیر اخلاقی می پردازند ، برای جلب بازدید کننده از شیوه های متعددی استفاده می کنند که در همه آنها به کنجاوی نسل نوجوان توجه دارند در حال حاضر از بزرگ ترین مشکلات خانواده ها به ویژه در کشورهای پیشرفته اروپایی و آمریکایی این است که فرزندانشان از طریق اینترنت به راحتی به موهن ترین تصاویر و غیر اخلاقی ترین مطالب دسترسی دارند . متاسفانه در کشور ما نیز این مصیبت خانوادگی و اجتماعی در حال گسترش است پیدایش انواع جرایم جدید و نوپیدا ، بهره برداری از فناوری های جدید در ارتکاب جرایم سنتی و انواع بزهکاری ها از پیامدهای دسترسی افراد به اینترنت می باشد .

 

انتهای یادداشت /


  
  
<      1   2   3   4   5      
پیامهای عمومی ارسال شده
+ kf,n
+ کسی نبود کتاب رفتار و روابط انسانی در سازمان های آموزشی هزاره سوم
+ سلام بچه ها من یه کتاب می خوام

استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

کد حباب و قلب

دریافت کد :: صدایاب