سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش فقط سه گونه است : آیه ای استوار یا قانونی عادلانه و یا سنّتی پایدار و جز آن تنها فضیلت است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :16
بازدید دیروز :1
کل بازدید :80624
تعداد کل یاداشته ها : 131
103/2/1
6:42 ع
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
جانم فدای حضرت سید علی[48]
دوستای زیادی دارم همشون گلن نمی دونم من وسط این گلا چکار میکنم این وبلاگو درستش کردم مطالبی که خوشم اومد میزارم توش اگه دوست داشتید بخونید و اگه لطف کنید نظر بدید خوشحال میشم . ممنونم

خبر مایه

یک کارشناس مذهبی گفت: در حال حاضر دوری از هویت ملی و دینی و پذیرش هویت های دنیاگرانه و وارداتی زندگی خانواده های ما را تهدید می کند .

فروپاشی خانواده

مریم تیماس ، کارشناس مذهبی حوزه علمیه خواهران الزهراعلیها السلام شهرستان بندرعباس ، گفت: خانواده ، مناسب ترین نظام برای تامین نیازهای مادی و روانی بشر بوده و بهترین بستر را برای تامین امنیت و آرامش روانی اعضاء ، پرورش سن جدید و بر آوردن ساختن نیازهای عاطفی افراد را فراهم می کند .

وی افزود : با این حال در عصر حاضر ارمغان غرب برای خانواده های ما چیزی جز تزلزل نداشته و  نظام خانواده دچار مشکلات و چالش های اساسی شده و حتی گاه اساس و تمامیت آن نیز زیر سوال رفته و تحولات اجتماعی ، صنعتی و علمی ، مشکلات متعددی برای خانواده ها در اکثر جوامع ، خصوصا کشور عزیز خودمان فراهم آورده است .

این کارشناس مذهبی تصریح کرد:  اختلافات خانوادگی ، طلاق و … نشان دهنده ی مشکلات اساسی در خانواده های ماست و متاسفانه سنت ها ، اخلاقیات و روش هایی که به تقویت خانواده منجر می شود ، بعضا متزلزل شده است و متاثر از فرهنگ بیگانه هست  .

تیماس افزود: دوری از هویت ملی و دینی و پذیرش هویت های دنیا گرانه و غربی و همچنین دوری از اخلاقیات اساسی،  بسیاری از خانواده های و مردم ما را تهدید می کند و همه ی این مشکلات نشان می دهد که خانواده ها نیازمند توجیه های تربیتی و روان شناختی بسیاری  برای مقابله با پیچیدگی های زندگی کنونی هستند .

 

این کارشناس مذهبی به اهمیت خانواده از دیدگاه قرآن اشاره کرد و گفت : در آیات قرآن اهمیت زیادی به خانواده و پیوند خانوادگی ، و احترام و اکرام پدر و مادر و نیز توجه به تربیت فرزندان وارد شده است و این اهمیت به خاطر آن است که جامعه ی بزرگ انسانی از واحدهای کوچکتری به نام خانواده تشکیل می شود و بدیهی است هر قدر این واحدهای کوچک از انسجام و استحکام بیشتری برخوردار باشد اساس جامعه نیز بهتر خواهد بود .

 

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از علل نابسامانی های جوامع صنعتی عصر ما متلاشی شدن نظام خانوادگی است که نه احترامی از سوی فرزندان وجود دارد ، نه محبتی از سوی پدران و مادران و نه پیوند مهر و عاطفه ای از سوی همسران و غرب  و فرهنگ های بیگانه به دنبال این هستند که نظام خانواده را متلاشی کنند .

 

 

انتهای خبر /


  
  

یک کارشناس ارشد علوم تربیتی در خصوص تاثیر مهارت های زندگی گفت: فراگیری مهارت های زندگی  باعث افزایش توانایی ها ی فرد برای برخورد موثر با کشمکش ها و مشکلات پیش رو می شود و به فرد کمک می کند تا با محیط سازگاری بیشتری پیدا کند .

 

مهارت زندگی

طاهره داودی ، کارشناس ارشد  علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار سوریاس با اشاره به تاثیر آموزش مهارت های زندگی گفت:  همه ما در زندگی با موقعیت هایی رو به رو هستیم که اگر به درستی عمل نکنیم یا تصمیم نگیریم سلامت روانی خود و دیگران را به خطر خواهیم انداخت و یادگیری مهارت های زندگی یکی از بهترین راه های آمادگی برای رویارویی با موقعیت های مختلف است.

این کارشناس ارشد علوم تربیتی ادامه داد: فراگیری مهارت های زندگی باعث افزایش توانایی ها ی فرد برای برخورد موثر با کشمکش ها و مشکلات پیش رو می شود و به فرد کمک می کند تا با محیط سازگاری بیشتری پیدا کند.

وی تصریح کرد:مهارت های زندگی امری اکتسابی هستند و فرد با آموزش آنها را فرا می گیرد و یاد میگیرد که چگونه باید مشکل را مدیریت کردو چه رفتاری داشت ؛ اما در خانواده های ما به فرزندان امور مختلف آموزش داده می شود اما مهارت های زندگی که بسیار مهم هست متاسفانه جدی گرفته نمی شود  .

وی در پایان گفت: فرا نگرفتن مهارتهای زندگی در آینده موجب ایجاد مشکلات فراوانی  برای فرد می شود در حالی که با آموزش و مسلح شدن به مهارتهای زندگی ضریب اطمینان و امنیت روانی ، اجتماعی ، و معنوی خود و خانواده را بالا برده و جامعه ای سالم تر خواهیم داشت  .

انتهای پیام /


  
  

هر کس مومنی را به خاطر انجام گناهی سرزنش نماید ، نمیرد تا خود آن گناه را مرتکب گردد.

امام جعفر صادق علیه السلام


95/6/9::: 4:20 ع
نظر()
  
  

طلوع می کند آن آفتاب پنهانی

زسمت مشرق جغرافیای عرفانی

دوباره پلک دلم می پرد ، نشانه چیست ؟

شنیده ام که می آید کسی به مهمانی

کسی که سبزتر از هزار بار بهار

کسی ، شگفت کسی آن چنان که می دانی

قیصر امین پور


95/6/9::: 3:20 ع
نظر()
  
  

گرفتن ایمان ، روحیه اعتماد به نفس و ابتکار ، خلاقیت ، شوق به پیشرفت و کار و مشغول شدن جوانان با گرفتاریهای گوناگون از نقشه های دشمنان علیه جوان است .

 

دانشجویان

به گزارش پایگاه خبری زنان استان هرمزگان ؛ مقام معظم رهبری نقش جوانان بعد از انقلاب ، بویژه در لحظات حساس مانند دوران دفاع مقدس ، تعیین کننده و برجسته دانستند و ادامه راه را طولانی و پر از چالش پیش بینی کردند که نیازمند همت ، نیرو و نشاط ابتکار و تراکم نیرو های عظیم است که اینها باید به وسیله ی جوانان ، روحیه و نشاط جوانی تامین خواهد شد .

ایشان فرمودند : جوان مومن ، جوان لبریز از امید ، جوان دارای اعتماد به نفس ، جوانی که به ابتکارات و استعداد ها و خلاقیت خود اعتماد دارد ، با نشاط جوانی و نیروی جوانی می تواند در بلند کردن این بار عظیم و پیش بردن این گردونه عظیم نقش ایفا کند .

نقشه دشمنان علیه جوانان ایران

1- گرفتن ایمان ، روحیه اعتماد به نفس و ابتکار ، خلاقیت ، شوق به پیشرفت و کار

2- سرگرم کردن و مشغول شدن جوانان با گرفتاریهای گوناگون مانند شهوات و کارهای لغو

3-هدر دادن نیرو و انرژی جوانان با ولگردی و شرارت و درگیری

راهکار های رهبری برای رشد و اعتلای جوانان

1-تحصیل ؛ تحصیل کنید یعنی نیروی خرد ، فکر ، مغز ، علم در شما تقویت کنید ایشان با تعریف جامع از تحصیل ، تحصیل را نه به معنای متعارف آن یعنی درس خواندن و مدرک گرفتن ، بلکه به عنوان یک فعالیت که شامل تقویت فکر و خردورزی ، تقویت مغز و گنجینه علوم و معلومات می شود . بطوریکه هر جوان ستون و بنای عظیم باشد که کاخ مدنیت و پیشرفت ملت ایران بر روی این ستونهای استوار بنا شود . این رهنمود می تواند منشوری باشد برای دانش آموزان و دانشجویان تا راه درست تحصیل را بیابند .

2-ورزش : که در کنار تحصیل مایه سلامتی و شادابی جسم و روان جوانان باشد و بتواند با بدنی سالم و چالاک قدمهای استوار برای آبادانی کشور بردارد .

3 – تهذیب در مقطع طلایی از عمر : ایشان در این زمینه فرمودند : در کنار تحصیل ، تهذیب باشد دلهای شما جوانها نورانی است ؛ فطرت الهی در شما ها زنده و درخشان است . امروز شما خودتان را به کارهای نیک ، خلق نیک ، رفتار نیک اگر وادار کنید و عادت بدهید هویت انسانی شما همین جور شکل می گیرد و تا آخر عمر این دستاورد با شما خواهد ماند .

تکلیف جوانان در مسائل دینی

معظم له در این رابطه جوانان را به رعایت چند نکته فراخواندند .

1 – پرداختن به نقاط عقلانی و ظریف در مسائل دینی این توصیه جوانان را از سطحی نگری ، خرافه و تقلید کورکورانه بر حذر می دارد .

2- فراگیری مسائل دینی از استادان ماهر

 3-در آمیختن احساسات و عواطف دینی با فکر عمیق و معنویات عمیق به نحوی که بر روی شخصیت و دل انسان اثر گذار باشد و با استفاده از آنها انسان بتواند بر دلش تاثیر بگذارد و آن را مخاطب قرار دهد .

 

بهره گیری از اوقات فراغت :

ایشان با توجه به فرارسیدن فصل تابستان ، جوانان را به استفاده در اوقات فراغت تابستان با مطالعه ، شرکت در کارهای بدنی ، کارهای خدماتی ، سازندگی ، کمک به خانواده ، ورزش و تهذیب نفس فراخواندند .

 

جوانی ، نعمتی که یکبار به انسان داده می شود

حضرت ایت الله خامنه ای (مدظله العالی ) جوانی را فرصتی مغتنم معرفی کردند که فقط یکبار به هر انسانی داده می شود و دوره معینی دارد لذا می تواند به گونه ای طی شود که برکات آن در دوره پیری ظاهر شود .

 

 

انتهای خبر /


95/6/6::: 5:0 ع
نظر()
  
  
<      1   2   3      >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ kf,n
+ کسی نبود کتاب رفتار و روابط انسانی در سازمان های آموزشی هزاره سوم
+ سلام بچه ها من یه کتاب می خوام

استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

کد حباب و قلب

دریافت کد :: صدایاب