سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نزدیک ترین خویشاوندی ها، دوستی دل هاست . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :10
بازدید دیروز :9
کل بازدید :80541
تعداد کل یاداشته ها : 131
103/1/10
6:44 ع
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
جانم فدای حضرت سید علی[48]
دوستای زیادی دارم همشون گلن نمی دونم من وسط این گلا چکار میکنم این وبلاگو درستش کردم مطالبی که خوشم اومد میزارم توش اگه دوست داشتید بخونید و اگه لطف کنید نظر بدید خوشحال میشم . ممنونم

خبر مایه

کارشناس مسائل خانواده گفت: بسیاری از مشکلات و تنش های خانوادگی از طریق فراگیری و بکارگیری فنون ، اصول و مهارت های همسرداری مرتفع می گردد.

 

همسر

طاهره نیکار ، کارشناس مسائل خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار سوریاس  در خصوص  ارزش همسر و اهمیت همسرداری ، گفت: اسلام برای ازدواج و همسر قداست و منزلت خاصی قائل است و در بعضی از آیات پیوند ازدواج به پیمان محکم نام برده شده و در بعضی آیات دیگر از همسر خوب به نور چشم و نعمت خداوند یاد شده .

این کارشناس مسائل خانواده گفت: برخی از صفات و رفتارهای همسران از روی وراثت یا تربیت خانوادگی است که تغییر آنها دشوار است از این رو لازم است در مرحله همسر گزینی یا همسر یابی  دقت زیادی صورت گیرد و بسیاری از مشکلات و تنش های خانوادگی از طریق فراگیری و بکارگیری فنون و اصول و مهارت های همسرداری برطرف می شود .

نیکار افزود:  کسی که بدون آگاهی از فنون همسرداری تشکیل خانواده می دهد روشن است که با مشکلات فراوانی روبه رو می شود و ممکن است شکست بخورد یا مجبور به متارکه می شود و یا از روی ناچاری زندگی پر از رنج و زحمت راتحمل می کند و در حقیقت نوعی جدایی خاموش را تجربه می کنند که متاسفانه در حال حاضر در جامعه شاهد این حقیقت تلخ هستیم طلاق عاطفی .

 این کارشناس مسائل خانواده گفت:یکی از اصول مهم همسرداری در قرآن کریم اصل آرامش بخشی است اصلی که اساسا علت آفرینش همسر بوده و فلسفه ازدواج نیز دست یابی به آن است و آرامش یکی از مهم ترین نیاز است که نقش همسر در تامین آن بسیار چشم گیر و بی نظیر است .

وی ادامه داد: اصل دوم در زندگی مشترک اصل مهرورزی است ، مهرورزی در روابط میان همسران یک اصل مهم و یک نیاز ضروری است و مقصود ما از مهرورزی دوست داشتن و به طور خاص آشکار سازی دوستی ها است که در زندگی مشترک بسیار مهم و کلیدی است .

 

این کارشناس مسائل خانواده به  مودت و رحمت بین همسران  اشاره کرد و گفت:  اگر زن و شوهر به یکدیگر مهر ورزند ، خانه به محیطی امن ، آرام و مناسب برای رشد وکمال خود و فرزندان تبدیل خواهد شد و همه ی دستورهایی که اسلام درباره ی چگونگی صدا کردن یکدیگر ، سلام کردن ، پیشواز و بدرقه رفتن ، ایراد نگرفتن از کارهای یکدیگر و خودآرایی ، خوش رویی و سپاس و قدردانی از یکدیگر همه به منظور ایجاد محبت و تحکیم روابط خانودگی است .

انتهای خبر /


  
  

یک  کارشناس فرهنگی استان گفت: در جامعه ای که معنویت خانواده  و ایمان کم رنگ شود ، ارزش‌ها رنگ واقعی خود را از دست می‌دهند.

 

فرزند پروری

زیبا بخشی زاده کارشناس فرهنگی استان در گفتگو با خبر نگار سوریاس ؛ به تربیت غلط رسانه ای فرزندان توسط والدین اشاره و عنوان کرد: وقتی معنویت و ایمان در خانواده و جامعه‌ای کم رنگ شود، ارزش‌ها رنگ واقعی خود را از دست می‌دهند و به دنبال آن حرمت شکنی ترویج و ناسزاگویی، نوعی مد محسوب می‌شود که متاسفانه در جامعه شاهد آن هستیم که به نوعی جزء رفتار جوان و نوجوان ما شده که باید این  نوع رفتارها اصلاح شود  .

 

وی به نقش کلیدی تلویزیون در الگو برداری جوانان و نوجوانان اشاره کرد و افزود :وقتی تلویزیون استفاده از الفاظ رکیک و رفتار های ناصحیح  را نوعی شوخی قلمداد می‌کند، نمی‌توان انتظار داشت میلیون‌ها بیننده از این رسانه اثرگذار الگوبرداری نکنند خصوصا نسل نوجوان ما .

 

بخشی  زاده اظهار داشت:  همچنین پایین بودن عزت نفس در افراد به ویژه جوانان را می توان از دیگر علل فحاشی و ناسزاگویی دانست ، خود ارزشمندی امروز در جوانان کاهش یافته است و دلیل آن مقایسه اجتماعی بین خود واقعی و خود آرمانی است، وقتی بین این دو هویت فاصله ایجاد شود فرد احساس خودارزشمندی نمی‌کند.

این کارشناس فرهنگی استان با اشاره به زیر بنایساختار خانواده دراسلام ، تاکید کرد: زیربنای ساختار کلی خانواده در اسلام دو رکن اساسی اخلاق و حقوق است که با حاکمیت آن ، استواری و پویایی این بنا تضمین می‌شود چرا که رکن حقوقی ضامن برپایی و استواری اصل خانواده و مانع فروپاشی آن است و رکن اخلاقی ضامن رشد و بالندگی و تأمین اهداف خانواده می‌باشد و تفکیک این دو مقوله در آن ممکن نیست.

 

وی افزود: یکی از قدرتمندترین و مهم‌ترین منابع قدرت در فرد، وجود ایمان و اعتقادات مذهبی اوست زیرا خانواده‌هایی هستند که با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند اما وجود همین اعتقادات مذهبی، مسیر زندگی آن‌ها را به‌کلی تغییر داده و اراده آن‌ها را برای مبارزه با مشکلات دوچندان کرده است.

 

 

 


  
  

فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به همان اندازه که می تواند مثبت باشد تاثیرات منفی بسیاری دارند

 

یک کارشناس رسانه اذعان داشت: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به همان اندازه که می تواند مثبت باشد تاثیرات منفی بسیاری دارند از جمله اپلیکیشن پیام رسانه تلگرام و یکی از تأثیرات منفی آن در زندگی افراد ، به خطر افتادن حریم خصوصی است.

 

 

تلگرام

 

زهرا نوری ، کارشناس رسانه در گفتگو با خبرنگار سوریاس ؛  در خصوص تاثیرات منفی شبکه های اجتماعی و فضای مجازی تصریح کرد: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به همان اندازه که می تواند مثبت باشد تاثیرات منفی بسیاری دارند از جمله اپلیکیشن پیام رسانه تلگرام و یکی از تأثیرات منفی آن در زندگی افراد ، به خطر افتادن حریم خصوصی است.

 

این کارشناس رسانه با بیان جذابیت های فضای مجازی و خطر آن برای نوجوان، اظهار داشت: از آن جا که تلگرام و وابستگی به آن برخی نیازهای نوجوان را ارضاء می کند ، احتمال اعتیاد به آن بسیار است و جذابیت های این فضای مجازی نوجوانان را در معرض خطر قرار می دهد و باعث می شود میزان کاربری آنها را بالا ببرد و نوجوانان مصرف گرا بار بیایند .

 
وی در ادامه بیان داشت:  بسیاری از نوجوانان به طور وسواس گونه ای گرفتار تلگرام شده اند ،  و از جمله نشانه های وابستگی نوجواننان به فضای مجازی می توان به کاهش اشتها ، خستگی ،  تغییر در عادات خواب مانند بیداری زود هنگام یا بیدار ماندن تا پاسی از شب ، نافرمانی و عصیان ، پرخاشگری ، وابستگی افراطی به دوستان مجازی ، مواجهه با مشکلات تحصیلی می تواند از نشانه های وابستگی نوجوانان و جوانان به فضای مجازی باشند .

 

این کارشناس رسانه به والدین توصیه کردند فضای مجازی را جدی بگیرید ودر ادامه خاطر نشان کردند : والدین  باید گوش به زنگ باشند و با مشاهده ی کوچکترین علایم خطر به فکر چاره ای برای حل مساله بیفتند .

 

این کارشناس رسانه در پایان خاطر نشان کردند : تمایل افراطی نوجوانان به فردگرایی ، با گذشت زمان ، موجب بروز افسردگی و انزوای اجتماعی در جوانان و نوجوانان می شود و شاید خود نوجوان نسبت به آن آگاه نباشد یا در صورت آگاهی آن را تایید نکند و تکذیب کنند خانواده ها گوش به زنگ باشند .

 

انتهای پیام/


  
  

مدیر مهدهای قرآنی سازمان بسیج جامعه زنان استان از اعزام 70 مربی مهد قرآنی بسیج سراسر استان در دوره ی آموزشی مربیان مهدهای قرآنی بسیج درتهران خبر داد.

 

IMG_5730

 

به گزارش پایگاه خبری زنان استان هرمزگان ؛ لیلی حمزه پور مدیر مهدهای قرآنی سازمان بسیج جامعه زنان استان در گفتگو با خبرنگار سوریاس با بیان اینکه 70 نفر از مربیان مهد قرآنی بسیج به استان تهران اعزام شدند ، اظهار داشت : هدف از اعزام مربیان مهد بسیج استان را تربیت نونهالان با اهداف قرآنی‌، انقلابی و اسلامی بیان کردندو حضور مربیان استان در دوره آموزشی برای بالا بردن مهارت مربیان و افزایش کیفیت یادگیری در نونهالان  تأثیر بسزایی خواهد داشت .

 

حمزه پور ادامه داد:  قصد داریم در مهدهای قرآنی بسیج استان نسلی هم تراز انقلاب اسلامی را تربیت و هدایت کرده و تحویل جامع اسلامی بدهیم و مهدهای قرآنی بسیج رشد خوبی در استان داشته و توانسته است که اعتماد خانواده ها را جلب کند،  هدف ما این است که فرزندانمان در کنار مساجد قرآن و آموزه های دینی  را بیاموزند و تبلور آن را به صورت عینی و عملی در برنامه های دینی مساجد ببینند و با این منش و رفتار رشد کنند.

 


وی با بیان اینکه این دوره‌ها با هدف ارتقای وضعیت آموزشی مربیان بسیج در استان است، گفت: مربیان مهدهای قرآنی استان تحت نظر اساتید جهاد دانشگاهی آموزش می بینند که در آخر دوره به آنها نیز گواهی پایان دوره اعطا می‌شود.

 

مدیر مهدهای قرآنی بسیج جامعه زنان استان ، افزود: در این دوره آموزشی به موضوعاتی نظیر آموزش های تخصصی، روانشناسی حوزه کودک، بازی ها، روانشناسی رشد، مفاهیم علوم و ریاضی، تربیت دینی کاردستی، بازیهای فکری و عملی پرداخته خواهد شد و مربیان با این مهارت ها آشنا خواهند شد .

 

 

انتهای خبر /


  
  

عکس عزیز دل

 

یک خطاب آخری هم عرض کنم به مولامان و صاحبمان ، حضرت بقیه الله ( ارواحا فداه) : ای سید ما ! ای مولای ما! ما آنچه باید بکنیم ، انجام می دهیم ؛ آنچه باید هم گفت ، گفتیم و خواهیم گفت .

من جان ناقابلی دارم ، جسم ناقصی دارم ، اندک آبروئی هم دارم که این را هم خود شما به ما دادید ؛ همه ی این ها را من کف دست گرفتم در راه این انقلاب و در راه اسلام فدا خواهم کرد ؛ این ها هم نثار شما باشد .

سید ما ، مولای ما دعا کن برای ما ، صاحب ما توئی ، صاحب این کشور توئی ، صاحب این انقلاب توئی ، پشتیبان ماشما هستید ، ما این راه را ادامه خواهیم داد با قدرت هم ادامه خواهیم داد در این راه ما را با دعای خود ؛ با حمایت خود؛  با توجه خود پشتیبانی بفرما .

 

جانم فدای سید علی

 

 


  
  
<      1   2   3      >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ kf,n
+ کسی نبود کتاب رفتار و روابط انسانی در سازمان های آموزشی هزاره سوم
+ سلام بچه ها من یه کتاب می خوام

استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

کد حباب و قلب

دریافت کد :: صدایاب