سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بدکاران، جز با همانندان خود، دوستی نمی کنند . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :3
بازدید دیروز :9
کل بازدید :80600
تعداد کل یاداشته ها : 131
103/1/30
7:26 ص
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
جانم فدای حضرت سید علی[48]
دوستای زیادی دارم همشون گلن نمی دونم من وسط این گلا چکار میکنم این وبلاگو درستش کردم مطالبی که خوشم اومد میزارم توش اگه دوست داشتید بخونید و اگه لطف کنید نظر بدید خوشحال میشم . ممنونم

خبر مایه

عفاف وحجاب و تعریف آنها ، فلسفه وآثار فردی و اجتماعی آن ، ریشه یابی حجابی و بد حجابی در غرب و شرق ، بویژه کشورهای اسلامی ومحدودیت های حجاب و تطبیق با جامعه امروز از مباحث کلان کارشناسان علوم دینی و اجتماعی است .

تاریخ بشر موید این نکته است که عفاف و حجاب به عنوان دو ارزش در جامعه بشری به ویژه جوامع اسلامی مطرح بوده و هست ، زیرا یکی از امتیازات انسان ، در مقایسه با موجودات دیگر ، تهیه پوشش مناسب برای اندام خویش است .

بر این اساس ، لباس پوشیدن یکی از شئون و ویژگی های انسان به شمار می آید . لباس افزون بر حفظ انسان از سرما وگرما ، برف وباران ویاری دادن وی در حفظ عفت وشرف در آراستگی و زیبایی آدمی نیز نقشی مهمی ایفا می کند و می توان آن را نشان دهنده گرایش اعتقادی فرد و تعلق وی به فرهنگی خاص دانست .

بشر اولیه پوشش را انتخاب کرد تا حیا را وارد حریم های خود کند وحیا که معنا گرفت تمدن جوانه زد ، حجاب وعفاف تاثیر و تاثر متقابل به یک دیگر دارند یعنی هر چه حجاب و پوشش ظاهری بیش تر باشد این نوع حجاب در تقویت و پرورش روحیه باطنی و درونی عفت ، تاثیر بیشتری دارد و بالعکس هر چه عفت درونی و باطنی بیشتر باشد باعث حجاب وپوشش ظاهری بیش تر وبهتر در مواجه با نامحرم می شود .

در تاریخ فلسفه و نیز اندیشه ، حجاب یکی از بهترین و مهم ترین تشبیهات و استعارات برای آن چیزی بوده که پوشاننده حقیقت است .


  
  

طی یک اعلام فراخوان جمع کثیری از بانوان هرمزگانی با لبیک به آمادگی جهت بافت و جمع آوری لباس گرم بافتنی،شال،دستکش ،کلاه و پلوور برای مدافعان حرم به پویش مردمی پشتیبانی از رزمندگان مقاومت پیوستند .

 

حسینیه عاشقان ثارالله  از ساعت 16 الی  18،  جهت پشتیبانی از رزمندگان مقاومت و برای مدافعان حرم  لباس گرم بافتنی،شال،دستکش ،کلاه و پلوور جمع آوری می شود ؛ همه می توانند در این اقدام خداپسندانه شرکت کنند و این بافته ها ( شال ها و کلاه ها ) برای استفاده رزمندگان اسلام و مدافعان حرم  ارسال می شود .
جمع آوری لباس گرم بافتنی،شال،دستکش ،کلاه و پلوور برای مدافعان حرم و سر بازان دلیردر سوریه و عراق بسیار ضروری است متاسفانه شندیده می شود در اثر سرمای شدید ، دست سربازان به اسلحه می چسبد .


  
  

کافی است سری به دانشگاه های سطح استان بزنید و با دیدن پوشش های نامناسب و نامتعارف موجود در محیط دانشگاه و جولان دختران با آرایش غلیظ ، لباس‌های تنگ و چسبان و یا خیلی گشاد آنان ، استفاده از عطر و ادکلن‌ها‌ی تحریک کننده ، خلخال ، زنجیر و حلقه‌ی طلا در پای برخی، مانتو‌های نسبتاً باز ، روسری‌هایی تا پشت بناگوش عقب رفته ، آیا نباید از متولیان فرهنگی دانشگاه ها توضیح خواست؟

کبک

به گزارش پایگاه خبری زنان هرمزگان سوریاس ؛ با توجه به دغدغه ی سال های اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه محیط دانشگاه ، باید محیط دینی باشد ، باید این را تامین کنیم و این نمی شود مگر این که شما که روسا و مسوولان دستگاههای دانشگاهی کشور هستید بیش از همه با تعصب دینی و انقلابی این مهم  را محقق کنید .

با این وجود در حالی این دغدغه از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است ، متاسفانه شاهد هستیم دانشگاه های سطح استان ما ( دولتی، آزاد، پیام نور، علمی کاربردی، غیر انتفاعی ) تبدیل به سالنی جهت نمایش مد و بدحجابی شده اند و جای بسی تامل دارد کجایند متولیان فرهنگی دانشگاه ؟ حوزه‌ی ریاست، حراست، انتظامات، نهاد رهبری و یا نهاد‌های فرهنگی و سایر بخش‌های متولی چرا اقدامات شایسته و در خور در این زمینه بعمل نمی‌آورند؟ اگر هم می آورند چندان محسوس نیست.

رسالت بنیادین دانشگاه پرورش روح و روان تشنگان معرفت و نخبگان علمی است و به فرمایش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی(ره)، دانشگاه باید کارخانه‌ی انسان سازی بوده و مبدأ تحولات باشد. آیا این مهم در حال حاظر در حد قابل قبولی محقق می‌شود؟

متاسفانه  شاهد مانور مانکن هایی هستیم که در حیاط و محیط دانشگاه در حال جولان هستند ،  نکته قابل تأمل اینجاست که برخی دانشجویان  محیط علمی و  فرهنگی را با سالن های مد اشتباه گرفته و با انواع و اقسام آرایش ها و مدها حضور پیدا می کنند و دانشگاه را مکانی برای "شو لباس" و شو آرایش" تبدیل کرده اند.

رعایت پوشش و حجاب در دانشگاه یکی از موارد فرهنگی دانشگاه‌ هاست که متاسفانه مدیران فرهنگی در اکثر دانشگاه ها از آن غافل شده اند و این در حالی است که با این به خواب رفتگی در سال های اخیر دانشگاه های ما که محلی برای رویش مبانی علمی است حال به مکانی برای مدگرایی تبدیل شده است.

باید توجه داشت که دانشجویان امروز آینده سازان فردای این نظام اسلامی هستند بنابر این نباید ارزش ها را زیر پا بگذارند و برای آن ها اهمیتی قائل نشوند، چرا که در طول زمان و در سایه عدم برخورد با خاطیان بدحجاب این ارزش ها برای سایر دانشجویان هم کمرنگ می شود، از سوی دیگر این گونه بد حجابی و بد پوششی ها که در تضاد با کرامت انسانی است از بین نمی رود مگر به همت و اراده مسئولان دانشگاه

لذا از مسئولان امر در استان درخواست داریم  برای بهبود وضعیت فرهنگی و به خصوص وضعیت حجاب و عفاف در دانشگاه برنامه ای قوی و مدت دار داشته باشند و فکری به حال این شوره زار فرهنگی کنند.

 واقع امر این است که امنیت روانی از مؤلفه‌های بنیادین پیشرفت تحصیلی در دانشگاهاست؛ زمانی که عده‌ای دانشجو  با پوشش‌های نامناسب و آرایش‌های آن‌چنانی در این محیط‌ها حضور می‌یابند. این امر بخودی خود موجب از بین رفتن آرامش ذهنی و روانی دیگر دانشجویان می‌شود ، جدای از این که این کار آسیب جدی در حوزه ی فرهنگی به حساب می‌آید، در عین حال می‌تواند از مهم‌ترین علل مؤثر در افت تحصیلی دانشجو بوده و در فضای دانشگاه لطمه‌ای است جبران ناپذیر.

با استناد به فرمایش مهم حضرت امام(ره) با این مضمون که «در دانشگاه مقدرات سرنوشت کشور رقم می خورد» دانشگاه به عنوان کانون تربیتی – آموزشی باید طلایه دار آداب متعالی، اخلاق و هنجار‌های مطلوب باشد و مقررات در هر مجموعه‌ی قوام بخش و نظم ‌دهندی افراد و ابواب جمعی آن می‌باشد.

هر جامعه ای  متناسب با مذهب، جهان بینی، فرهنگ، آداب و ر سوم خود با وضع قوانین و مقررات سعی در ایجاد نظم دارد. حتی در مکاتب و جوامع غیر دینی دانشگاهی این مهم با شدت و حدت بیشتری عملیاتی می‌شود ،شاید بیشتر متولیان دانشگاهی در جهان غرب اعتقاد و حساسیت چندانی به پوشش و آرایش نداشته باشند ولی این نکته را خوب درک نموده‌اند که همت گمارن به آن در مراکز و محیط‌های آموزشی رمز بزرگ موفقیت آن‌هاست و ای  کاش روزی برسد متولیان فرهنگی ما در کنار سایر مسؤولیت‌های خطیر این دغدغه را نیز خیلی خیلی خیلی جدی بگیرند.

ای کاش دانشگاه‌های ما به معنی واقعی کلمه اسلامی بودند. توقع زیادی نیست در کشوری که انقلاب شده و خون صدها هزار شهید درخت تنومند آن را آبیاری نموده‌اند و خیل عظیمی از جانبازان جنگ و انقلاب برای پایداری جمهوری اسلامی عزیزترین وجودشان را در طبق اخلاص گذاشته‌اند.

دستورالعمل بزرگترین دانشگاه های جهان در ارتباط با آرایش و پوشش مناسب در محیط‌های آموزشی و اینکه چطور دانشجویان دختر و پسر را ملزم به رعایت آن‌ها می‌نمایند.

دانشگاه تگزاس

آرایش در دانشگاه تگزاس در صورتی مجاز است که برای بهبود ظاهر طبیعی فرد بکار رود. از این رو هرگونه آرایش غلیظ و نامتعارف در این مجموعه ممنوع است.
دامن زنان نباید از هفت سانتیمتر بالای زانو کوتاه باشد و نیز نباید بیش از حد بدن نما باشد.
دامن و پیراهن چاک دار ممنوع است. استفاده از عطر و ادکلن غیر متعارف و با بوی محرک قدغن است.
موها باید تمیز و مرتب و به رنگ طبیعی باشد.
استفاده از رنگ غیر طبیعی ممنوع می‌باشد.
بکارگیری عینک آفتابی از ناحیه‌ی دانشجو در مکان‌های مسقف فقط با مجوز پزشک مجاز است.
خالکوبی به هیچ عنوان نباید قابل رویت باشد در غیر این صورت با خاطی برخورد می‌شود.
زیورالات زنان باید متعارف باشد. استفاده از بیش از دو گوشواره یا گوشواره‌ی نا متعارف ممنوع می‌باشد.
ناخن ها باید کوتاه و تمیز باشد، طول آن‌ها نباید بیش از یک سانتیمتر باشد.

دانشگاه هاروارد

دانشجویان دانشگاه هاروارد موظف هستند در محیط خوابگاه و رستوران بلوز، پیراهن و ژاکت بپوشند. پوشش شلوار آن‌ها باید بدون پارگی باشد.
دانشجوی پسر در رفتن به بیرون جهت خوردن شام موظف است ژاکت یقه دار به همراه کراوات بپوشد.
زنان نیز بایستی لباسی مناسب داشته باشند.
در باشگاه اختصاصی دانشگاه به استثنای رستوران، مردان بایستی تنها پیراهن یقه دار و زنان پوششی متفاوت داشته باشند(ملاحظه می شود دانشگاه به پوشش بیرون از دانشگاه دانشجو هم کار دارد).
دانشجو موظف است میهمان خود را از قوانین پوششی مطلع نماید.
پوشیدن شلوار جین بدون پارگی تنها در Charles RiverRoom و بالکن‌ها و در آخر هفته در باشگاه مجاز است، در سایر اماکن ممنوع می‌باشد.
لباس‌های چسبان، راحتی، عرق‌گیر و... در هیچ زمانی و هیچ مکانی مجاز نیست مگر در قسمت مربوطه و یا اطاق خواب فرد.
تراشیدن، درهم و آشفته نمودن مو برای مردان مجاز نیست و نیز رنگ و های لایت کردن برای آن‌ها ممنوع است.
استفاده از گردن بند سبک و گوشواره و دستبند برای مردان ممنوع است. استفاده از هر نوع کلاه به استثنای باشگاه ورزشی خلاف آئین نامه‌ی پوششی در این مکان است.
در این دانشگاه ضوابط پوششی در صبح و بعد از ظهر تعریف شده است:
در صبح)

ضوابط پوششی برای آقایان:

پیراهن رسمی بجز کتان با طرح راه راه یا پیراهن جین به همراه کراوات. شلوار غیر رسمی بدون پاره¬گی به جز شلوار جین یا مارک کارگو و شلوار‌های گشاد و نا متناسب.
پولیور به طوری که یقه‌ی پیراهن و گره کراوات نمایان باشد
در بعد از ظهر:
پیراهن رسمی یقه دار، شلوار غیر رسمی بدون پارگی.
ضوابط پوششی برای خانم‌ها:
تاپ‌ها باید به اندازه‌ی کافی بلند باشند تا شکم یا قسمت دیگر بدن نمایان نباشد.
پیراهن یا لباس بدون آستین ممنوع است، درصورت پوشیدن باید بایک بلوز آستین دار... همراه باشد.
اندازه‌ی دامن یا هر لباس دیگر نباید از سر زانو بلا رود
طرح مو باید مرتب باشد، از کوتاه نمودن آن‌ها به سبک طرح روز و بسیار کوتاه که طرح موهای مردان را به ذهن متبادر ‌سازد یا به فرد جلوه‌ی مردانه دهد ممنوع است.
تاتو کردن و سوراخ نمودن اعضای بدن به جز گوش مقبول نیست.
گوشواره نیز باید در نرمه‌ی گوش و حداکثر یک جفت باشد.
آرایش نا متعارف پذیرفته نیست

دانشگاه آکسفورد

دانشجوی خواهان شرکت در مراسم فارغ التحصیلی خود باید فقط لباس مصوب دانشگاه را داشته باشد، از فارغ التحصیلی دانشجوی خاطی جلو گیری می‌شود.
دانشجو باید پوشش رسمی دانشگاه را که معاون دانشگاه بعد از مشاوره با دیگر مسئولین مصوب می‌کند رعایت نماید.
مردان باید از کت و شلوار تیره، پیراهن سفید ساده، کراوات و جوراب استفاده نمایند.
زنان نیز دامن تیره یا شلوار، بلوز سفید، کراوات و کفش سیاه و در صورت نیاز کت تیره بپوشند.
لباس زنان نباید پشت باز یا آستین کوتاه باشد.
دامن و شلوارک نباید بالاتر از زانوباشد.
آرایش نامتعارف ممنوع است. خالکوبی نیز مجاز نمی‌باشد

دانشگاه بریستول

دانشجوی پزشکی این دانشگاه ملزم به رعایت ضوابط پوششی است.
پوشش باید حداقل بدن آن‌ها را تا زانو بپوشاند.
لباس باید تمیز، اتو کشیده و نباید حاوی علائم، نشان و تصویر باشد.
شلوار نیز باید متعارف باشد ، شلوار جین و کماندویی ممنوع است.
دانشجو باید متوجه باشد پوشیدن لباس‌های محرک جنسی ممنوع است.
زیورآلات در کمترین میزان ممکن باید مورد استفاده قرار گیرد.

دانشگاه باب جونز

این دانشگاه نیز ضوابط رفتاری ویژه‌ برای دانشجو وضع نموده است که به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:
دانشجو موظف به عبور از پیاده رو و محل‌های تعیین شده می‌باشد.
دانشجو موظف است رأس ساعت مقرر در کلاس حاضر شود،. تا بیست دقیقه‌ی آغازین کلاس تأخیر بعد از آن غیبت ثبت می‌شود. به ازای هر سه تأخیر یک غیبت در آن کلاس ثبت می‌شود.
جرائم زیر تعلیق فوری در پی دارد: قصور اخلاقی، دزدی، گزارش ندادن جرم، ترغیب یا کمک رسانی به دانشجو به قصد انجام عمل خلاف و...

دانشگاه کلمبیا
دانشجو موظف است با حسن نیت، کرامت و احترام متقابل با اعضای جامعه ی دانشگاهی رفتار نماید. روند انجام تکلیف باید منطبق با دستورالعمل‌های دانشگاه باشد.

دانشگاه گرین ویل شمالی

در این دانشگاه آرایش زنان و مردان به نحو تحریک کننده ممنوع است.
پوشیدن لباس بدن نما مجاز نیست.استفاده از لباس‌های خلاف شئونات ممنوع است.
دانشگاه مدیریت ماهارشی
موی سر دانشجو نباید بلندتر از سر شانه باشد.
شلوار لی مجاز نیست پوشش باید با وقار و متانت همراه باشد.

انتهای پیام /


  
  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ kf,n
+ کسی نبود کتاب رفتار و روابط انسانی در سازمان های آموزشی هزاره سوم
+ سلام بچه ها من یه کتاب می خوام

استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

کد حباب و قلب

دریافت کد :: صدایاب