سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه مجادله به باطلش فراوان شود، کوری اش از حقیقت ماندگارشود . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :33
بازدید دیروز :13
کل بازدید :80862
تعداد کل یاداشته ها : 131
103/2/16
11:9 ع
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
جانم فدای حضرت سید علی[48]
دوستای زیادی دارم همشون گلن نمی دونم من وسط این گلا چکار میکنم این وبلاگو درستش کردم مطالبی که خوشم اومد میزارم توش اگه دوست داشتید بخونید و اگه لطف کنید نظر بدید خوشحال میشم . ممنونم

خبر مایه

هجمه فرهنگی با یورش به ، مبانی ، اصول ، باورها ، آداب و رسوم ، هنر ، ارزشهای دینی و اخلاقی و ملی آغاز می شود و تادگرگونی و زوال هویت فردی و اجتماعی و جایگزینی هویت فرهنگ مهاجم ادامه می یابد .

تهاجم فرهنگی

 

به گزارش پایگاه خبری زنان استان هرمزگان ؛ بر اساس سخن امام باقر علیه السلام تمام آنچه امت اسلامی تا قیامت بدان نیازمند است در قرآن بیان شده است . قرآن نیز از جامعیت ، فراگیری ، جهان شمولی و زمان شمولی آخرین کتاب آسمانی سخن بسیار گفته است . بی تردید یکی از مهمترین موضوعات مقوله فرهنگ و تهاجم فرهنگی است .

بسیاری از آیات قرآن و روایات گزارش شده از معصومین این نکته مورد توجه قرار گرفته و با تعبیرها و تحلیل های گوناگون درباره خطر تسلط فرهنگی جوامع غیر اسلامی بر امت مسلمان ، هشدار داده است ، برخی از این هشدارها به صورت حکم شرعی و دستورالعمل الزامی در مکتوبات فقهی و رساله های عملیه نیز بروز و ظهور یافته است .

مفهوم فرهنگ دامنه ای بسیار گسترده و فراخ دارد ، از این رو وسعت و گستردگی میدان تهاجم فرهنگی به وسعت عرصه های متنوع فرهنگ و پیچیدگی های آن است . هجمه فرهنگی با یورش به ، مبانی ، اصول ، عقاید ، باورها ، آداب و رسوم ، زبان ، هنر ، ارزشهای دینی ، اخلاقی ، اجتماعی ، تاریخی و ملی و ... آغاز می شود و تا دگرگونی و زوال هویت فردی و اجتماعی و جایگزینی هویت فرهنگ مهاجم ادامه می یابد .

در جنگ نرم و رویارویی با تهاجم فرهنگی جبهه ای به وسعت همه دل مشغولی های مادی و معنوی ، انسان ، فراروی آدمی قرار می گیرد ، نبردی بسیار پیچیده ، نامحدود و پر فراز و نشیب ، که یورش های آن بیشتر با تردید در مبانی اصول ، باورها انجام می گیرد . نبردی دشوار ، نفس گیر و دائمی که تنها در پرتوی وحی و استمداد از راهبرهای قرآنی ، می توان به پیروزی چشم دوخت .

استراتژی و راهبرد قرآنی در رویارویی با تهاجم ، بر اساس پیشگیری و دفع پی ریزی شده است . نه درمان و علاج از آن رو که اصولا پیشگیری خود بهترین درمان نیز هست ، اصلی که در آموزه های قرآنی به وضوح خودنمایی می کند .

اعتقاد به مبانی قرآنی در حوزه هستی شناسی و عمل به تعالیم اسلامی و اخلاق و احکام بهترین و تنها مانع در برابر تهاجم فرهنگی است .

رخ داد ذلت بار تهاجم فرهنگی و دلباختگی نسبت به مظاهر فرهنگ بیگانه و عقب ماندگی ملتهای مسلمان را باید پیش از هر چیز در وانهادن باورهای قرآنی و نافرمانی از دستورات الهی جستجو کرد .

می توان گفت که اهم اصولی که در مصاف با هجمه فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد عبارتند از : توحید مداری ، عبودیت و بندگی ، قیامت باوری ، پایبندی به فرامین الهی ، آگاهی از معیار های کرامت و عزت از منظر وحی ، اهتمام و پایبندی به کرامت و عزت انسانی ، پارسایی و تقواگرایی و...

 

 

انتهای خبر /


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ kf,n
+ کسی نبود کتاب رفتار و روابط انسانی در سازمان های آموزشی هزاره سوم
+ سلام بچه ها من یه کتاب می خوام

استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

کد حباب و قلب

دریافت کد :: صدایاب