سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردم دنیا در کار دنیا دو گونه‏اند : آن که براى دنیا کار کرد و دنیا او را از آخرتش بازداشت ، بر بازمانده‏اش از درویشى ترسان است و خود از دنیا بر خویشتن در امان . پس زندگانى خود را در سود دیگرى دربازد . و آن که در دنیا براى پس از دنیا کار کند ، پس بى آنکه کار کند بهره وى را از دنیا بسوى او تازد ، و هر دو نصیب را فراهم کرده و هر دو جهان را به دست آورده ، چنین کس را نزد خدا آبروست و هر چه از خدا خواهد از آن اوست . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :4
بازدید دیروز :17
کل بازدید :80745
تعداد کل یاداشته ها : 131
103/2/10
1:21 ص
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
جانم فدای حضرت سید علی[48]
دوستای زیادی دارم همشون گلن نمی دونم من وسط این گلا چکار میکنم این وبلاگو درستش کردم مطالبی که خوشم اومد میزارم توش اگه دوست داشتید بخونید و اگه لطف کنید نظر بدید خوشحال میشم . ممنونم

خبر مایه

کارشناس مسائل خانواده گفت: بسیاری از مشکلات و تنش های خانوادگی از طریق فراگیری و بکارگیری فنون ، اصول و مهارت های همسرداری مرتفع می گردد.

 

همسر

طاهره نیکار ، کارشناس مسائل خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار سوریاس  در خصوص  ارزش همسر و اهمیت همسرداری ، گفت: اسلام برای ازدواج و همسر قداست و منزلت خاصی قائل است و در بعضی از آیات پیوند ازدواج به پیمان محکم نام برده شده و در بعضی آیات دیگر از همسر خوب به نور چشم و نعمت خداوند یاد شده .

این کارشناس مسائل خانواده گفت: برخی از صفات و رفتارهای همسران از روی وراثت یا تربیت خانوادگی است که تغییر آنها دشوار است از این رو لازم است در مرحله همسر گزینی یا همسر یابی  دقت زیادی صورت گیرد و بسیاری از مشکلات و تنش های خانوادگی از طریق فراگیری و بکارگیری فنون و اصول و مهارت های همسرداری برطرف می شود .

نیکار افزود:  کسی که بدون آگاهی از فنون همسرداری تشکیل خانواده می دهد روشن است که با مشکلات فراوانی روبه رو می شود و ممکن است شکست بخورد یا مجبور به متارکه می شود و یا از روی ناچاری زندگی پر از رنج و زحمت راتحمل می کند و در حقیقت نوعی جدایی خاموش را تجربه می کنند که متاسفانه در حال حاضر در جامعه شاهد این حقیقت تلخ هستیم طلاق عاطفی .

 این کارشناس مسائل خانواده گفت:یکی از اصول مهم همسرداری در قرآن کریم اصل آرامش بخشی است اصلی که اساسا علت آفرینش همسر بوده و فلسفه ازدواج نیز دست یابی به آن است و آرامش یکی از مهم ترین نیاز است که نقش همسر در تامین آن بسیار چشم گیر و بی نظیر است .

وی ادامه داد: اصل دوم در زندگی مشترک اصل مهرورزی است ، مهرورزی در روابط میان همسران یک اصل مهم و یک نیاز ضروری است و مقصود ما از مهرورزی دوست داشتن و به طور خاص آشکار سازی دوستی ها است که در زندگی مشترک بسیار مهم و کلیدی است .

 

این کارشناس مسائل خانواده به  مودت و رحمت بین همسران  اشاره کرد و گفت:  اگر زن و شوهر به یکدیگر مهر ورزند ، خانه به محیطی امن ، آرام و مناسب برای رشد وکمال خود و فرزندان تبدیل خواهد شد و همه ی دستورهایی که اسلام درباره ی چگونگی صدا کردن یکدیگر ، سلام کردن ، پیشواز و بدرقه رفتن ، ایراد نگرفتن از کارهای یکدیگر و خودآرایی ، خوش رویی و سپاس و قدردانی از یکدیگر همه به منظور ایجاد محبت و تحکیم روابط خانودگی است .

انتهای خبر /


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ kf,n
+ کسی نبود کتاب رفتار و روابط انسانی در سازمان های آموزشی هزاره سوم
+ سلام بچه ها من یه کتاب می خوام

استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

کد حباب و قلب

دریافت کد :: صدایاب