سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به خدا سوگند، آن که دنیا را دوست دارد و باجز ما دوستی می کند، خدا را دوست ندارد . هرکه حقّ ما رابشناسد و ما را دوست بدارد، در حقیقت، خداوند ـ تبارک وتعالی ـ را دوست داشته است . [.امام صادق علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :9
بازدید دیروز :17
کل بازدید :80750
تعداد کل یاداشته ها : 131
103/2/10
4:53 ص
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
جانم فدای حضرت سید علی[48]
دوستای زیادی دارم همشون گلن نمی دونم من وسط این گلا چکار میکنم این وبلاگو درستش کردم مطالبی که خوشم اومد میزارم توش اگه دوست داشتید بخونید و اگه لطف کنید نظر بدید خوشحال میشم . ممنونم

خبر مایه

یک کارشناس مذهبی گفت: در حال حاضر دوری از هویت ملی و دینی و پذیرش هویت های دنیاگرانه و وارداتی زندگی خانواده های ما را تهدید می کند .

فروپاشی خانواده

مریم تیماس ، کارشناس مذهبی حوزه علمیه خواهران الزهراعلیها السلام شهرستان بندرعباس ، گفت: خانواده ، مناسب ترین نظام برای تامین نیازهای مادی و روانی بشر بوده و بهترین بستر را برای تامین امنیت و آرامش روانی اعضاء ، پرورش سن جدید و بر آوردن ساختن نیازهای عاطفی افراد را فراهم می کند .

وی افزود : با این حال در عصر حاضر ارمغان غرب برای خانواده های ما چیزی جز تزلزل نداشته و  نظام خانواده دچار مشکلات و چالش های اساسی شده و حتی گاه اساس و تمامیت آن نیز زیر سوال رفته و تحولات اجتماعی ، صنعتی و علمی ، مشکلات متعددی برای خانواده ها در اکثر جوامع ، خصوصا کشور عزیز خودمان فراهم آورده است .

این کارشناس مذهبی تصریح کرد:  اختلافات خانوادگی ، طلاق و … نشان دهنده ی مشکلات اساسی در خانواده های ماست و متاسفانه سنت ها ، اخلاقیات و روش هایی که به تقویت خانواده منجر می شود ، بعضا متزلزل شده است و متاثر از فرهنگ بیگانه هست  .

تیماس افزود: دوری از هویت ملی و دینی و پذیرش هویت های دنیا گرانه و غربی و همچنین دوری از اخلاقیات اساسی،  بسیاری از خانواده های و مردم ما را تهدید می کند و همه ی این مشکلات نشان می دهد که خانواده ها نیازمند توجیه های تربیتی و روان شناختی بسیاری  برای مقابله با پیچیدگی های زندگی کنونی هستند .

 

این کارشناس مذهبی به اهمیت خانواده از دیدگاه قرآن اشاره کرد و گفت : در آیات قرآن اهمیت زیادی به خانواده و پیوند خانوادگی ، و احترام و اکرام پدر و مادر و نیز توجه به تربیت فرزندان وارد شده است و این اهمیت به خاطر آن است که جامعه ی بزرگ انسانی از واحدهای کوچکتری به نام خانواده تشکیل می شود و بدیهی است هر قدر این واحدهای کوچک از انسجام و استحکام بیشتری برخوردار باشد اساس جامعه نیز بهتر خواهد بود .

 

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از علل نابسامانی های جوامع صنعتی عصر ما متلاشی شدن نظام خانوادگی است که نه احترامی از سوی فرزندان وجود دارد ، نه محبتی از سوی پدران و مادران و نه پیوند مهر و عاطفه ای از سوی همسران و غرب  و فرهنگ های بیگانه به دنبال این هستند که نظام خانواده را متلاشی کنند .

 

 

انتهای خبر /


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ kf,n
+ کسی نبود کتاب رفتار و روابط انسانی در سازمان های آموزشی هزاره سوم
+ سلام بچه ها من یه کتاب می خوام

استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

کد حباب و قلب

دریافت کد :: صدایاب