سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر دوستی ای که طمعْ پدیدش آرد، نومیدی ازمیانش می بَرَد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :24
کل بازدید :80817
تعداد کل یاداشته ها : 131
103/2/15
1:37 ص
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
جانم فدای حضرت سید علی[48]
دوستای زیادی دارم همشون گلن نمی دونم من وسط این گلا چکار میکنم این وبلاگو درستش کردم مطالبی که خوشم اومد میزارم توش اگه دوست داشتید بخونید و اگه لطف کنید نظر بدید خوشحال میشم . ممنونم

خبر مایه

جامعه منتظر ظهور مهدی علیه السلام ، جامعه ای پویا ، امیدوار ، بانشاط و بالنده است و دارای اهداف و افقهای روشن با آرمانهای شورانگیز و تحول آفرین است .

 

فرج

به گزارش پایگاه خبری زنان استان هرمزگان ، انسان منتظر کسی است که به طور جدی در صدد خود سازی و کسب آمادگی روحی و اخلاقی برای ظهور مصلح جهانی باشد ، چون برای تحقق بخشیدن به چنین اصلاح و انقلابی بزرگ ، مردانی خودساخته وشایسته ، مصمم ، نیرومند ، شکست ناپذیر و دارای فکر و اندیشه بلند و بینش عمیق لازم است به همین جهت انسان منتظر ، انسانی خود ساخته و وارسته است .

هر کس مشتاق آن است که از اصحاب حضرت قائم باشد ، باید روحیه انتظار را در خود پدید آورد و آن را تقویت کند و در حالی که به ظهور آن حضرت بیش از پیش چشم دوخته است ، اخلاق خود را اصلاح نماید و از امور بیهوده و گناهان و آنچه به او مربوط نیست دوری جوید و اخلاق نیک را برنامه خود قرار دهد و چنانچه در طی حرکت خود در مسیر از دنیا رفت و حضرت ولی عصر (عج) را ندید و آن حضرت پس از درگذشت او ظهور کرد ، پاداش او مانند کسی است که آن حضرت را درک کرده باشد پس ای معتقدان و شیفتگان آن حضرت که رحمت اللهی شما را فرا گرفته پس هم در تزکیه نفس خود بکوشید و هم حالت انتظار حقیقی را در خود ایجاد کنید .

در دعای عهد ، منتظر واقعی ، انسان خودساخته ای معزفی می شود که آماده همراهی با امام عصر علیه السلام است ،امام صادق علیه السلام فرمود : هر کس بخواهد در شمار منتظران حقیقی آن عدل منتظر در آید باید پارسایی پیشه کند و به مکارم اخلاق آراسته شود .

انتظار عامل امیدواری و تحول اجتماعی : انتظار سازنده و صحیح ، امید بخش و تحول آفرین در فرد و اجتماع است انتظار حقیقی که با اجرایی شدن الزامات یاد شده ، شکل می گیرد ، امید به آینده ای روشن و بانشاط و تحول آفرین را فرا روی منتظران قرار می دهد  و یکی از نتایج تلاش فکری مومن منتظر ، بصیرت ، آگاهی ، حقیقت بینی و مصون ماندن از انحرافات و باطل گرایی است .

انتظار در حقیقت دعوت به حماسه آفرینی و ظلم ستیزی است نه تسلیم و ایستایی ، مقابله با باطل ، ظلم ، بردگی و ذلت پس انتظار دعوت به حماسه و قیام و اقدام است ، اگر انسان منتظر آمدن شخصی است که برپا کننده عدالت در سطح کل جامعه و کره زمین است ، به این معنا است که انسان مومن منتظر به مساله عدالت و قسط ایمان دارد و هر شخصی که اعتقاد و ایمان به مساله ای دارد طبیعتا در مقابل آن احساس وظیفه کرده و التزام دارد و هرگز در برابر ظلم سر تسلیم فرود نمی آورد .

و مهم ترین عامل پایداری ، روح حماسی و تسلیم ناپذیری پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام در طول تاریخ و به ویژه امروز در عصر انقلاب اسلامی ایران در برابر استکبار جهانی آمریکا از همین فرهنگ بالنده انتظار مصلح عدل گستر و فرهنگ بالنده و حماسی عاشورای حسینی نشات گرفته است این حقیقتی است که حتی دشمنان شکست خورده مکتب تشیع و انقلاب اسلامی بر آمده از آن نیز به آن اعتراف کرده اند و بالندگی فرهنگ انتظار همچون فرهنگ بالندگی جهادی عاشورایی در عدل گستری و ظلم ستیزی مصلح جهانی اسلام نهفته است .

 

 

انتهای یاداشت /


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ kf,n
+ کسی نبود کتاب رفتار و روابط انسانی در سازمان های آموزشی هزاره سوم
+ سلام بچه ها من یه کتاب می خوام

استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

کد حباب و قلب

دریافت کد :: صدایاب