سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اندیشیدن مانند با چشم دیدن نیست؛ زیراگاه چشمها به صاحبانش دروغ می گویند، ولی خرد به آنکه از وی اندرز خواسته، نیرنگ نمی زند . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :9
بازدید دیروز :24
کل بازدید :80825
تعداد کل یاداشته ها : 131
103/2/15
8:24 ص
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
جانم فدای حضرت سید علی[48]
دوستای زیادی دارم همشون گلن نمی دونم من وسط این گلا چکار میکنم این وبلاگو درستش کردم مطالبی که خوشم اومد میزارم توش اگه دوست داشتید بخونید و اگه لطف کنید نظر بدید خوشحال میشم . ممنونم

خبر مایه

 رمضانن

به گزارش پایگاه خبر ی زنان استان هرمزگان ؛ گلستان کلمات نورانی و عطر افشان اهل بیت علیه السلام سراسر پوشیده از گل هایی است که هر گردشگری را به وجد آورده و سرمست خویش می سازد ، خطبه روایت شده از وجود مقدس نبی اکرم صلی الله علیه واله در ماه شعبان و در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان است .

این خطبه بلند به واقع دستورالعمل جامع و کاملی است برای همه آنان که دغدغه بهره مندی هر چه فزون تر از این ماه بزرگ را در دل دارند ، حضرت زمینه های معرفتی لازم برای بهره گیری از این ماه نورانی را فراهم ساخته و به معرفی آن پرداخته اند .

چند ویژگی در توصیف ماه رمضان فرموده اند :

1 : با برکت و رحمت و آمرزش به سوی شما روی آورده است .

2 : بهترین ماه نزد خدا

3 : روزهایش بهترین روزها

4 : شب هایش بهترین شب ها

5 : ساعتش بهترین ساعات است .

در حقیقت این شیوه بیان توجه مخاطب را از مجموع ماه به لحظه لحظه آن جلب کرده و متذکر می شود که برای انسان های هشیار و زیرک ، جزء جزء دقایق و ثانیه های این ماه اهمیت ویژه ای دارند .

6 : به ضیافت الهی دعوت شده اید .

خداوند شما را از اهل کرامت خویش قرار داده و بزرگتان داشته است ؛ عظمت این دو تعبیر به قدری است که اگر آدمی از شدت شوق و سرور قالب تهی کند سزاوار است ، ما کجا و دعوت پروردگار کجا ؟! شایسته است به دقت در این کلام بیندیشیم و با خود مرور کنیم که خداوند ارحم الراحمین ما را همراه چه کسانی بدین ضیافت فراخوانده است ؟ به میهمانی بزرگی فرا خوانده شده ایم که صالحان و اولیای الهی نیز همراه ما هستند !!

نفس های شما در این ماه تسبیح الهی است و خواب شما در این ماه عبادت است ؛ عمل شما در این ماه مورد قبول درگاه الهی است و دعای شما در این ماه مستجاب است .

شما را به روزه داری این ماه و تلاوت قرآن در این ماه موفق بدارد ، نکته قابل توجه در این سفارش ، تاکید بر صدق نیت و دل پاک است که از مهم ترین زمینه ها و اسباب استجابت دعاها است .

با گرسنگی و تشنگی روزه داری ، از گرسنگی و تشنگی قیامت یاد کنید ، در آموزه های دینی مرگ و قیامت همچون غذایی که هر روز برای جسم آدمی ضروری است ، برای روح و دل انسان لازم شمرده شده است و آثار و برکات فراوانی برای آن بیان فرموده اند از جمله : دل کندن از دنیا ، قدر دانی از فرصت ها ، کوچک شدن سختی ها و مصیبت ها ، ایجاد تعادل روحی در شادی ها و غم ها و آمادگی برای زندگی جاوید

به مستمندان و بیچارگان صدقه دهید ، بزرگسالان را احترام کنید ، به کوچک تران ترحم کنید ، صله رحم داشته باشید : این دستورالعمل های اخیر حکایت از آن دارد که روزه داری و عبادات ماه مبارک رمضان تنها بعد شخصی و فردی ندارد ، بلکه سلوک الی الله و تقرب به ذات حق علاوه بر ابعاد فردی عمبق و گسترده در گرو رعایت جدی ابعاد اجتماعی و تنظیم صحیح روابط با دیگران است و سلوک بدون احساس دردمندی و توجه به نابسامانی های اجتماعی سلوکی ناتمام و ناقص و دور از سیره اهل بیت علیه السلام است .

زبان هایتان را مهار کنید ، از آنچه دیدنش حرام است چشم پوشید ، گوش هایتان را از شنیدن حرام باز دارید و به یتیمان مردم مهرورزی کنید تا پس از شما به یتیمانتان مهربانی شود .

در اوقات نماز دست به دعا بردارید ، چرا که این ساعات بهترین زمانی است که خداوند به دیده رحمت به بندگان خود می نگرد و نجوای آنان را پاسخ می دهد و دعوت ایشان را لبیک می گوید و خواسته های آن ها را برآورده می سازد .

 
  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ kf,n
+ کسی نبود کتاب رفتار و روابط انسانی در سازمان های آموزشی هزاره سوم
+ سلام بچه ها من یه کتاب می خوام

استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

کد حباب و قلب

دریافت کد :: صدایاب