سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از دست شدن دوستان ، غربت است . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :8
بازدید دیروز :24
کل بازدید :80824
تعداد کل یاداشته ها : 131
103/2/15
8:19 ص
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
جانم فدای حضرت سید علی[48]
دوستای زیادی دارم همشون گلن نمی دونم من وسط این گلا چکار میکنم این وبلاگو درستش کردم مطالبی که خوشم اومد میزارم توش اگه دوست داشتید بخونید و اگه لطف کنید نظر بدید خوشحال میشم . ممنونم

خبر مایه

بهترین وسیله برای جلوگیری از اختلافات خانوادگی و طلاق رعایت ارزش های اخلاقی است .

 

ازدواجج

به گزارش سوریاس ؛ اسلام در جهت تحقق اهداف ازدواج و تحکیم بنیاد خانواده ، بر دو امر تاکید دارد : یکی ایمان و دیگری اخلاق و به کسانی که قصد ازدواج دارند توصیه می کند که دین و اخلق همسر خود را منظور بدارید .
مردی به خدمت رسول خدا صلی الله علیه و آله آمد و در امر ازدواج با او مشورت نمود ، آن حضرت فرمود : با زنان دیندار ازدواج کن تا خیر فراوانی نصیب تو شود .
علی بن موسی الرضا علیه السلام فرمود: سودی بهتر از زن صالح و شایسته نصیب انسان نمی شود ، زنی که شوهرش را خشنود می سازد و در غیاب او ، از خودش و زندگی شوهرش نگهداری می کند .
پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله فرمود : اگر کسی از دختر شما خواستگاری کرد و دین و اخلاقش را پسندید ، با او وصلت ایجاد کنید وگرنه فتنه و فساد بزرگی در زمین به وجود می آید .
برای حسن رابطه بین زن و شوهر و بقاء و استحکام بنیاد خانواده و برای جلوگیری از اختلافات خانوادگی و وقوع طلاق بهترین وسیله رعایت ارزش های اخلاقی است و در این رابطه توصیه های فراوانی شده است .
اسلام ، ازدواج را پیمانی مقدس می داند که بین زن و مرد ، به اعتبار این که دو انسان هستند بسته می شود و مهمترین هدفش ، تامین نیازهای انسانی ، آرامش و سکون و انس زن و مرد به یکدیگر است ؛ حتی تولید و پرورش فرزندان را نیز در راه تامین هدف عالی انسانی محسوب می دارد .
قرآن کریم در این رابطه می گوید : و از نشانه های خداست که برای شما از جنس خودتان همسرانی بیافرید تا با تمایل به سوی آنان آرامش بیابید و در میان شما محبت و دلسوزی قرار داد همانا که در این موضوع برای اندیشمندان نشانه هایی است . روم /21
در آیه مذکور ، انس و آرامش خانوادگی به عنوان ثمره ازدواج معرفی شده است ، در پیمان مقدس ازدواج ، زن و مرد با تمام وجود به سوی یکدیگر جذب و با هم متحد و یک دل می شوند و در تمام ابعاد زندگی در خدمت یکدیگر قرار می گیرند ، مانوس ، همفکر و هم راز و یک هدف می شوند .
در آیه مذکور ، زندگی خانوادگی بر دو پایه نیرومند مودت و رحمت استوار گشته است ، یکی از پایه های ازدواج ، مودت و علاقه زن و شوهر نسبت به یکدیگر است . زن و شوهر خوبی ها و نقاط مثبت یکدیگر را مورد توجه قرار می دهند و از صمیم قلب یکدیگر را دوست می دارند . هریک از آنان دیگری را نعمتی ارزشمند از جانب خدا و وسیله انس و الفت ، آرامش و دلگرمی و شریک زندگی می شمارد و از این نعمت بزرگ قدر دانی و سپاسگزاری می کند .
پایه دیگر ازدواج ، رحمت یعنی مهربانی و دلسوزی است ، هر گاه یکی از زوجین به نقصان و ضعف و نیازی در همسرش مواجه شد ، همدلانه فکر می کند او فکر کند که همسرش یک انسان است و انسان بی نقص نیست ، چنان که خود نیز بی عیب نمی باشد پس با نرمی و مدارا و از روی مهربانی و دلسوزی نقص او را در صورت امکان بر طرف می سازد و در صورت عدم امکان او را با همان حال می پذیرد ، نقصانش را ندیده می گیرد و به زندگی ادامه می دهد . لازمه رحمت و دلسوزی این است که چنانچه فرد خیر و صلاح خود را می خواهد در همه حال خواسته ها و تمایلات همسرش را منظور بدارد هر چه را برای خود می خواهد برای او نیز بخواهد و همواره به فکر تامین سعادت آسایش و آرامش او نیز باشد . قرآن مجید در این رابطه تعبیر بسیار جالبی دارد و زن و شوهر را چنین توصیف می کند : زنان برای شما لباس هستند وشما نیز برای آنان لباس هستید . بقره /187
لباس مجوع بدن انسان را با همه کمالات ، نواقص ، خوبی ها ، بدی ها و زیبایی ها و زشتی ها در بر می گیرد و از سرما و گرما و خطر حفظ می کند و بر زیبایی هایش می افزاید وعیوبش را می پوشاند . لباس نزدیکترین اشیاء نسبت به انسان است و از جمله نیازهای اولیه به شمار می رود زن و شوهر نیز نسبت به یکدیگر باید همانند لباس باشند همدیگر را با همه نواقص و کمالات بپذیرند و حافظ ونگهبان و آرامش بخش یکدیگر باشند بر زیبایی های هم بیفزایند و عیوب هم را بپوشانند و راز دار و محرم اسرار باشند .

 


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ kf,n
+ کسی نبود کتاب رفتار و روابط انسانی در سازمان های آموزشی هزاره سوم
+ سلام بچه ها من یه کتاب می خوام

استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

کد حباب و قلب

دریافت کد :: صدایاب