سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که در کار کوتاهى ورزید دچار اندوه گردید ، آن را که از مال و جانش نصیبى از آن خدا نیست خدا را بدو نیازى نیست . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :16
بازدید دیروز :13
کل بازدید :80845
تعداد کل یاداشته ها : 131
103/2/16
2:27 ع
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
جانم فدای حضرت سید علی[48]
دوستای زیادی دارم همشون گلن نمی دونم من وسط این گلا چکار میکنم این وبلاگو درستش کردم مطالبی که خوشم اومد میزارم توش اگه دوست داشتید بخونید و اگه لطف کنید نظر بدید خوشحال میشم . ممنونم

خبر مایه

یک کارشناس ارشد امور زنان با بیان اینکه اسلام با کارکردن زن موافق است ،گفت: اسلام حضور زن در اجتماع را بلامانع می داند ، مشروط به آنکه آسیبی به خود ، خانواده و دیگران وارد نکند .

کار کردن زن

لیلی حمزه پور  کارشناس ارشد اموزر زنان در گفتگو با خبر نگار سوریاس گفت : کار یکی از نیازهای روحی و روانی انسان است ، اگر کار نباشد نشاط و شادابی از میان خواهد رفت و زندگی خسته کننده و ملال آور می شود و قسمتی از هویت ما کاری است که آن را انجام می دهیم اگر هیچ کاری برای انجام دادن نداشته  باشیم احساس رنج می کنیم و این مساله به کاهش شدید شادکامی در ما می انجامد  .

وی تصریح کرد: در اسلام بیکاری مردود و مطرود است و کار کردن و داشتن فعالیت مثبت یک امر مقدس شناخته شده است و هدف از فعالیت اقتصادی در جامعه اسلامی ، بالا بردن بهره وری مادی و اقتصادی است  و کار کردن در جامعه باید به پیشرفت اقتصادی و اجتماعی  و توانمند شدن جامعه اسلامی  بینجامد .

این کارشناس امور زنان و خانواده با طرح این سوال که آیا زن می تواند علاوه بر زندگی زناشویی و خانوادگی خود کار دیگری انجام بدهد یا نه ؟ اظهار داشت: در موضوع اشتغال زنان باید توجه داشت که زن در نگرش اسلام برای تامین معاش زندگی مسوولیت ندارد ، اما در عین حال استغال به کار زنان از دیدگاه اسلام حرام نیست و چه بسا در مواردی نیز به همیاری زنان در جامعه نیاز باشد .

حمزه پور افزود:  انجام وظایفی که خداوند متعال به طور طبیعی بر عهده زن گذاشته ، برای زن اولویت دارد ولی توجه شود که این مساله به معنای ممنوع بودن زن از انتخاب کارها و پذیرفتن مسوولیت های دیگر نیست و اسلام هرگز زن را از اجتماع یا مسولیت های اجتماعی محروم نساخته بلکه به خاطر ظرافت وجود و عواطف سرشار و لطافت طبعش مسوولیت های مهم و ظریفی را به او واگذار نموده و وی را از برخی تکالیف معاف داشته است .

وی تصریح کرد: اسلام حضور زن در اجتماع را بلامانع می داند ، مشروط به آنکه آسیبی به خود ، خانواده و دیگران وارد نکند و می تواند گفت که اسلام تنها با  الگویی از اشتغال زنان موافق است که سلامت اخلاقی جامعه را به مخاطره نیفکند و موجب افزایش ناامنی جنسی نگردد .

 

 

انتهای پیام/


  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ kf,n
+ کسی نبود کتاب رفتار و روابط انسانی در سازمان های آموزشی هزاره سوم
+ سلام بچه ها من یه کتاب می خوام

استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

کد حباب و قلب

دریافت کد :: صدایاب